Extra olie carter
-
- Actief Lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 18:55 pm
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Extra olie carter
Hallo ik vroeg me af of er op het forum ook mede busbezitters zijn welke een extra olie carter onder hun motor hebben hangen?
Kwam het tegen op de site van JK je kunt hem onder je bestaande carterpan schroeven en krijgt zo meer olie inhoud zeg maar 1.5 liter meer.
Je motor wordt beter gesmeerd,je hebt wat meer reserve (mocht hij verbruiken)de olie wordt extra gekoeld wat ook beter is bij luchtgekoeld.
Ik zie alleen voordelen mits je je wagen niet verlaagd.
Wie weet wat te vertellen hierover??
Jan Willem
Kwam het tegen op de site van JK je kunt hem onder je bestaande carterpan schroeven en krijgt zo meer olie inhoud zeg maar 1.5 liter meer.
Je motor wordt beter gesmeerd,je hebt wat meer reserve (mocht hij verbruiken)de olie wordt extra gekoeld wat ook beter is bij luchtgekoeld.
Ik zie alleen voordelen mits je je wagen niet verlaagd.
Wie weet wat te vertellen hierover??
Jan Willem
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Ik heb er een extra onderbouw carter onderhangen. Dit werd me aangeraden door Hotrod. Heb het ook door hun laten monteren toen zij mijn nieuwe onderblok opgebouwd hebben.
Zij gaven aan dat het met lekkage redelijk "krap"steekt en dus goede montage essentieel is.
Zij gaven aan dat het met lekkage redelijk "krap"steekt en dus goede montage essentieel is.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Actief Lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 18:55 pm
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
carter
Hi turbo heb de mijne bij jk besteld en net binnen gehad,met alle onderdelen pakkingen en bouten en moeren.
Ik zie geen probleem met monteren,pakking en alles zit erbij zal wel goed gaan hoop ik.
Hij bevalt dus wel bij jouw?merk je iets met de temperatuur?of meet je dat niet?
Vind het wel fijn dat je olie hoeveelheid vergroot wordt.
Ga denk ik eerdaags aan de extra accu met zijn aansluitingen beginnen,net als die van jouw zonder lamp er tussen
Heb ook het zelfde interieur als jouw en vind je laatjes ook handig weer iets om te knutselen!.
JW
Ik zie geen probleem met monteren,pakking en alles zit erbij zal wel goed gaan hoop ik.
Hij bevalt dus wel bij jouw?merk je iets met de temperatuur?of meet je dat niet?
Vind het wel fijn dat je olie hoeveelheid vergroot wordt.
Ga denk ik eerdaags aan de extra accu met zijn aansluitingen beginnen,net als die van jouw zonder lamp er tussen
Heb ook het zelfde interieur als jouw en vind je laatjes ook handig weer iets om te knutselen!.
JW
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: carter
kijk, ik breng je aardig op ideeen dus 8)jan willem schreef:Hi turbo heb de mijne bij jk besteld en net binnen gehad,met alle onderdelen pakkingen en bouten en moeren.
Ik zie geen probleem met monteren,pakking en alles zit erbij zal wel goed gaan hoop ik.
Hij bevalt dus wel bij jouw?merk je iets met de temperatuur?of meet je dat niet?
Vind het wel fijn dat je olie hoeveelheid vergroot wordt.
Ga denk ik eerdaags aan de extra accu met zijn aansluitingen beginnen,net als die van jouw zonder lamp er tussen
Heb ook het zelfde interieur als jouw en vind je laatjes ook handig weer iets om te knutselen!.
JW
Ik merk van mijn onderbouw carter zeker wel iets in de temperatuur.
Tijdens mijn vakantie heb ik in Frankrijk gereden, een aantal uren in de bloedhitte op de Peage met 90km/h op de teller.
Ik zat te zweten in de bus. De olie temperatuur hield het op een hele mooie 110 graden.
Als ik overigens binnenwegen rij, dus meer "afwisselend" qua snelheid dan werd de olie niet warmer dan 90 graden.
Zelfs bij heftig steile stukken was de temperatuur zo rond de 110 graden.
Kortom ik ben zeer tevreden.
Ik heb overigens geen goed vergelijkingsmateriaal meer "zonder onderbouw carter" , omdat er nogal wat veranderd is in de setup.
Nieuw blok, andere temperatuur meter op het dash, geen belemmerde koeling meer.
Ik heb er bewust voor gekozen, omdat ik de oude motor met 140 graden de soep in gedraaid heb. Zonder dit met voorbedachte rade te doen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
-
- Actief Lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 18:55 pm
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
carter
Hoi Gerben je schroeft het met de oude boutgaten vast,en dan je deksel er weer tegen.
Het is heel simpel ook zitten er pijpjes bij om je aanzuig buis te verlengen tot onder in het opschroef carter.
Het is allemaal heel simpel als je het ziet ,en dat voor 50 euro!
Je kunt volgens mij beter in dit systeem investeren dan in een temperatuur meter.
JW
Het is heel simpel ook zitten er pijpjes bij om je aanzuig buis te verlengen tot onder in het opschroef carter.
Het is allemaal heel simpel als je het ziet ,en dat voor 50 euro!
Je kunt volgens mij beter in dit systeem investeren dan in een temperatuur meter.
JW
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: carter
Ik heb ook zo'n extern carter maar moest hiervoor wel de orginele boutjes vervangen voor langere omdat ze simpelweg te kort waren om het externe carter te monteren.jan willem schreef:Hoi Gerben je schroeft het met de oude boutgaten vast,en dan je deksel er weer tegen.
Het is heel simpel ook zitten er pijpjes bij om je aanzuig buis te verlengen tot onder in het opschroef carter.
Het is allemaal heel simpel als je het ziet ,en dat voor 50 euro!
Je kunt volgens mij beter in dit systeem investeren dan in een temperatuur meter.
JW
Mijn busmotor wordt niet meer warmer dan ca 100 0C en was voorheen 120
Re: carter
In een temperatuurmeter investeren is NOOIT verkeerd! Ik vind het toch wel een prettig idee om tijdens het rijden de temperatuur in de gaten te houden........jan willem schreef:Hoi Gerben je schroeft het met de oude boutgaten vast,en dan je deksel er weer tegen.
Het is heel simpel ook zitten er pijpjes bij om je aanzuig buis te verlengen tot onder in het opschroef carter.
Het is allemaal heel simpel als je het ziet ,en dat voor 50 euro!
Je kunt volgens mij beter in dit systeem investeren dan in een temperatuur meter.
JW
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......