motor slaat af bij remmen

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » za okt 03, 2009 11:05 am

bedankt voor de reacties, misschien vergeten te vertellen, maar ik heb een injectiemotor. Ik zal nog s een stukje rijden zo, het was wel na een lange rit, misschien dat dat er iets mee te maken heefT?

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1684
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door gijsv » za okt 03, 2009 12:02 pm

Volgens mij heb je dna geen carbs, zou ik bij de ontsteking gaan kijken. kan ook aan je timing liggen!

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » di okt 06, 2009 19:51 pm

emielow schreef:bedankt voor de reacties, misschien vergeten te vertellen, maar ik heb een injectiemotor. Ik zal nog s een stukje rijden zo, het was wel na een lange rit, misschien dat dat er iets mee te maken heefT?
Klepspeling correct??
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Gebruikersavatar
hanhoo
Technische Commissie
Berichten: 6633
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hillegom

Bericht door hanhoo » di okt 06, 2009 23:16 pm

Volgens mij is de klepspeling hydraulisch geregeld bij een 2 liter CU. Mijn vraag is even wat voor type bus / motor het is? Is het een Amerikaanse? Want dan begint het sensoren werk te worden. Laat ff weten...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » wo okt 07, 2009 0:32 am

this is it:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10266
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo okt 07, 2009 7:30 am

hmmmm als eerste zou ik het motor rubber plaatsen.... zo is het vragen om over verhitting....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » wo okt 07, 2009 8:16 am

Valse lucht? bijv bij rembekrachtigerslang?

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1684
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door gijsv » wo okt 07, 2009 10:30 am

is een type 4 moter, maar waar is de luchtfilter + behuizing, ziet er bij mij cj toch anders uit. waar zitten deze?

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » wo okt 07, 2009 11:08 am

gijsv schreef:is een type 4 moter, maar waar is de luchtfilter + behuizing, ziet er bij mij cj toch anders uit. waar zitten deze?
rechtsachter de ducktape!!
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Gebruikersavatar
MadMax78
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: do jul 19, 2007 0:10 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door MadMax78 » wo okt 07, 2009 11:09 am

Ruud52031296 schreef:Valse lucht? bijv bij rembekrachtigerslang?
Lijkt mij ook, haal de harde plastic slang even los van het spruitstuk (als je van boven kijkt linksvoor op de zwarte ding in het midden) en test deze met een vacuum meter. Als deze slang lek is of de bekrachtiger zelf zuigt de motor valse lucht aan die dus niet gemeten wordt. Resultaat is te weinig brandstof waardoor de motor af kan slaan.

Als je geen vacuum meter hebt kan je ook de slang loshalen en de aansluiting goed dicht maken. Dan weer even testen en kijken of het probleem nog steeds bestaat. Let er wel op dat je dan dus geen rembekrachtiging hebt, dus lang niet zo hard kan remmen als normaal.

Inderdaad ook direct de schuimrand rond de motor vervangen, lang zonder rondrijden betekend het einde van je motor.
78 T2b 2.0l L-jet ASI Riviera
http://www.oranjetrophy.nl

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » wo okt 07, 2009 21:22 pm

bedankt voor de tips, het is al wel een oude foto, rubber zit er inderdaad allang omheen en de ducktape slangen etc. zijn ook vervangen. nog een paar kleine dingen, maar ik zal het een checken!

Plaats reactie