motor slaat af bij remmen

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

motor slaat af bij remmen

Bericht door emielow » di sep 29, 2009 18:54 pm

Tijdens het laatste ritje heb ik een paar gehad, als ik een stoplicht nader en gas loslaat en terugschakel naar de vrij, slaat de motor af. Hoe kan dit? (en wat kan ik er aan doen :D )

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » di sep 29, 2009 19:48 pm

Carbarateur afstellen ????
Is het met koude en/of warme motor ??
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di sep 29, 2009 19:54 pm

heb ik nu met dit koude weer (ochtend) ook met koude motor

mij is verteld dat de voorverwarmingsbuis wel eens verstopt kan zitten
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » di sep 29, 2009 19:58 pm

bas_T2a schreef:heb ik nu met dit koude weer (ochtend) ook met koude motor

mij is verteld dat de voorverwarmingsbuis wel eens verstopt kan zitten
Daar heb ik een electrisch dekentje voor om mijn spruitstuk zitten :-1w
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di sep 29, 2009 20:04 pm

Stuif schreef:
bas_T2a schreef:heb ik nu met dit koude weer (ochtend) ook met koude motor

mij is verteld dat de voorverwarmingsbuis wel eens verstopt kan zitten
Daar heb ik een electrisch dekentje voor om mijn spruitstuk zitten :-1w
Ja, die wil ik nog een keer aanschaffen om erachter te komen of daar het probleem zit of niet. Hoe sluit je dat aan en gaat ie vanzelf weer uit?

Deze KLIK

Afbeelding
Paruzzi-website schreef:Elektrische spruitstuk verwarming

Veel oudere kevers hebben vaak problemen met het bevriezen van het inlaatspruitstuk. Het probleem ligt vaak aan koolaanslag wat in de voorverwarmingsbuizen van het inlaatspruitstuk is opgehoopt. Dit kan worden gecontroleerd door de uitlaat te demonteren en de voorverwarmingsbuis door te blazen. Als er geen lucht doorheen komt is de buis verstopt waardoor het spruitstuk geen of minder uitlaatwarmte kan ontvangen. Je kunt proberen de buis weer vrij van koolaanslag te krijgen, maar vaak lukt dit niet. De meest eenvoudige oplossing is het monteren van deze elektrische spruitstuk verwarming. Deze wordt rond het inlaatspruitstuk gemonteerd (onder de carburateur) en aangesloten op de +zijde van de bobine (de overige draad is de massa). Als de motor wordt gestart wordt het inlaatspruitstuk elektrisch verwarmd, waardoor bevriezing niet meer kan plaats vinden.Toepasbaar op alle standaard spruitstukken en de spruitstukken van centraal geplaatste grotere carburateurs. Alleen geschikt voor 12 volt
.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5327
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » di sep 29, 2009 21:43 pm

kijk ook eens naar je gasveer dempertje op je carberateur als die stuk is wil ie ook afslaan bij gasloslaten grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di sep 29, 2009 22:11 pm

ko de fries schreef:kijk ook eens naar je gasveer dempertje op je carberateur als die stuk is wil ie ook afslaan bij gasloslaten grtz ko
ook als het probleem zich alleen bij kou voordoet? (in mijn geval dan)
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » wo sep 30, 2009 8:51 am

als je bij koude motor dit probleem hebt
dan is OF je choke niet goed (gaat dan te snel van de choke af ,bekend probleem bij motoren met automatiche choke)
of je voorverwarmings buis is niet goed ( hierdoor slaat de benzine neer in de aanzuigbuis, en krijgt de motor te weinig benzine )

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo sep 30, 2009 9:26 am

shadowman schreef:als je bij koude motor dit probleem hebt
dan is OF je choke niet goed (gaat dan te snel van de choke af ,bekend probleem bij motoren met automatiche choke)
of je voorverwarmings buis is niet goed ( hierdoor slaat de benzine neer in de aanzuigbuis, en krijgt de motor te weinig benzine )
En hoe kan ik (als leek) controleren of mijn choke nog goed is?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » wo sep 30, 2009 10:04 am

bas_T2a schreef:
shadowman schreef:als je bij koude motor dit probleem hebt
dan is OF je choke niet goed (gaat dan te snel van de choke af ,bekend probleem bij motoren met automatiche choke)
of je voorverwarmings buis is niet goed ( hierdoor slaat de benzine neer in de aanzuigbuis, en krijgt de motor te weinig benzine )
En hoe kan ik (als leek) controleren of mijn choke nog goed is?
eerst kijken of het mekteken op het chokedekseltje overeen komt met het merkteken op de carburateur (rechterkant carburateur het ronde dekseltje)

het bovenste heveltje moet in koude toestand de gashevel naar buiten drukken .op deze foto is de choke hevel in de warm stand
Afbeelding
als de motor warmer word dan moet deze hevel terug daaien
zodat de gashevel ook helemaal terug komt
als de motor afslaat omdat hij eigenlijk nog te koud is dan kan het zijn dat de choke klep al helemaal in de warm stand staat
als dit dus te snel of te langzaam gaat dan werkt je choke niet helemaal lekker (maar zolang hij uiteindelijk helemaal open gaat zou ik hem niet gelijk vervangen omdat dit geen garantie geeft dat het dan wel helemaal goed werkt ) als de choke hendel op de carburateur helemaal niet beweegt of slechts een klein stukje dan het choke element even uit het huis halen
en voelen of de hevel soepel loopt , is dit het geval dan is 90% zeker je choke element kapot

ook kun je tijdens het warmdraaien even aan de inlaatspruitstuk voelen of deze warm word als deze lang koud blijft dan zit je voorverwarming dicht

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » wo sep 30, 2009 10:06 am

Soms is het bi-metaaltje gebroken of verkeerd teruggeplaatst :?
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo sep 30, 2009 21:50 pm

Dank u heren! Ik ga ermee aan de slag, als ik tijd en energie heb gevonden.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » do okt 01, 2009 18:45 pm

Oh, sorrie Emielow voor het "stelen" van je onderwerp... :oops: :oops:
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1684
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door gijsv » vr okt 02, 2009 12:37 pm

Ik had dit probleem nadat mijn motor te warm was geworden, en als ie dus warm was niet meer goed stationair liep. nwe contactpunten en probleem lijkt verholen.

fausto en moniek
Actief Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 22:05 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door fausto en moniek » za okt 03, 2009 0:18 am

Ik had er in het begin ook last van .
Bij mij had het puur met de afstelling te maken van de cabrateur te maken .
sarah en rosa

Plaats reactie