Motorafsluitrubber vervangen

Plaats reactie
Gerald72

Motorafsluitrubber vervangen

Bericht door Gerald72 » vr sep 11, 2009 13:20 pm

Hallo,

Ik ben momenteel bezig het motoafsluitrubber te vervangen.
Het lukt me echt niet om de rubber achter de ventilator vast te zetten.
Hoe ernstig is dit. de plaat is namelijk enigszins scheef wardoor de opening om het rubber doorheen te duwen echt te klein is.
Het lijkt me niet dat deze rubber dan in de ventilator gezorgen kan worden toch?
Is de hitte van de uitlaat dusdanig dat echt alles moet zijn afgesloten?

Ik hoor het graag.

Gr Gerald

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » vr sep 11, 2009 13:24 pm

je wel dat kan wel is mij gebuert en toen was de motor kaduuuuk...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » vr sep 11, 2009 13:36 pm

Je kunt ook het schuim op een bereikbare plaats er tussen doen en dan doorschuiven naar plaatsen waar je slecht bij kunt.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » vr sep 11, 2009 14:35 pm

maar het is niet handig om het begin en eind van het rubber bij de fan te hebben dan zuig die hem er alsnog in...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » vr sep 11, 2009 20:11 pm

+1

Opening in de motorruimte zichtbaar laten en goed aan de achterkant van de motor doorsteken. Het is nu eenmaal een rotklus, het is niet anders.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma sep 14, 2009 10:44 am

tja en als hij hem in de ventilator zuigt dan kan je motor oververhit raken doordat de rommel tussen de koelvinnen van de cilinders blijven zitten.
Heb het ook gehad, resultaat motor kapot door oververhitting.

Maar bij mij kwam het doordat het oude rubber is verpulverd en ik niet had gezien dat dit onder de cilinderbeplating zat.

Ik zou liefst het blok eruit halen en de beplating loshalen om dit te controleren, maar goed dat komt doordat ik het al heb meegemaakt.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie