motor trekt niet meer en valt stil tijdens koppelen

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

motor trekt niet meer en valt stil tijdens koppelen

Bericht door Grawo75 » do sep 10, 2009 17:53 pm

Mijn motor (2 liter CJ) is laatst helemaal afgesteld door een specialist in Bruinisse, hij trok en liep inderdaad veel mooier dan voorheen. Nu wilde ik vandaag gaan touren en haalde een topsnelheid van 70 km/h.... tijdens het schakelen stopte de motor er regelmatig mee.

heeft iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken? zou graag volgend weekend gaan camperen met de bus....

alvast bedankt voor eventuele tips
groeten,
Gerben

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » do sep 10, 2009 18:29 pm

Misschien een heetloper gehad? Heb je een olietemperatuurmeter? Iets meer info zou handiger zijn.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4838
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » do sep 10, 2009 18:53 pm

Compressie test.. :?
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » do sep 10, 2009 19:06 pm

als je een cj op je gehoor afsteld zoals somigge "specalisten"
dan klopt je voor onsteking nie,motor loopt even heel mooi , motor wordt dan te heet , met alle gevolgen van dien , klinkt als het lopen op 3 poten
zou inderdaad mijn compresie maar eens laten meten zoals thys zei
sucses gewenst grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door gijsv » do sep 10, 2009 19:08 pm

Je problemen klinken idd hetzelfde wat ik had, behalve dat ik nog wel met gemak 100+ haalde.

Kijk eens naar je contactpunten!

Deze waren bij mij ingebrand nadat de motor ietwat warm was geworden. Vervangen en opnieuw afgesteld (met dank aan Jan willem) en spint weer als een tevreden kater

keverbassie
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: vr aug 17, 2007 15:39 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Veldhoven

Bericht door keverbassie » do sep 10, 2009 20:24 pm

Lijkt er idd op dat ie nog maar op 3 cilinders loopt.

eerst even de basis dingen checken. Kijk je contactpunten, bougie's en bougie kabels na.
Als dit allemaal klopt kun je een compressie test doen/laten doen.

Niet iedereen heeft daar de juiste spullen voor. Maar de basis dingen kun je zelf makkelijk nakijken.

groet Micha
T2 camper '77
Type 3 variant '70

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Bericht door Grawo75 » do sep 10, 2009 21:29 pm

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik had idd ook het idee dat hij op drie poten liep. De contactpunten, rotorkap en bougies zijn allemaal nieuw. Laatst vervangen toen hij een beurt kreeg. De kleppen zijn gesteld en de ontsteking is op tijd gezet. volgens de specialist stonden die er behoorlijk naast.
Er is ook een compressie test gedaan, maar ik zat op zee en de beste man heeft het niet op papier gezet.... en nu kan ik hem niet bereiken. Tegen mijn vader heeft hij gezegd dat er 1 cilinder een iets lagere compressie had, maar eigenlijk niet slecht. :? Daar schiet ik lekker veel mee op.

groeten,
Gerben

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Bericht door Grawo75 » do sep 10, 2009 21:33 pm

@ Hanhoo
Ja de meter heb ik..... ik moet alleen nog de sensor kopen en installeren.... :oops:

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Bericht door Grawo75 » do sep 10, 2009 21:47 pm

om een compressietest te laten doen moet ik naar een garage. kan ik op deze manier dan wel doorrijden?? of is dat vragen om problemen?

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door gijsv » do sep 10, 2009 21:55 pm

[quote="Grawo75"]@ Hanhoo
Ja de meter heb ik..... ik moet alleen nog de sensor kopen en installeren.... :oops:[/quote]

ik heb de sensor, maar de meter in backorder bij justcampers hahaha..
Wellicht een keer meeten, kunnen we gelijktijdig inbouwen

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » do sep 10, 2009 21:59 pm

Grawo75 schreef:om een compressietest te laten doen moet ik naar een garage. kan ik op deze manier dan wel doorrijden?? of is dat vragen om problemen?
doorijden zou ik zeker niet
kan nu nog een losse klepzetel of zo zijn ,als je doorijd een stuk blok
zou hem naar die garage terug laten brengen op een autoambulance
en daar gewoon goed laten nakijken
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Bericht door Grawo75 » do sep 10, 2009 22:11 pm

Ha Gijs!
Zo blijf je lekker bezig! haha!
even off topic...
Heb jij ook gordijnen van de Ikea in je bus?? of lijken ze alleen maar heel erg veel op die van ons! :D

Afbeelding

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door gijsv » vr sep 11, 2009 9:14 am

tuurlijk, ik dacht dat dat moest als vct2 lid

Gebruikersavatar
Grawo75
Actief Lid
Berichten: 407
Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Stuttgart

Bericht door Grawo75 » vr sep 11, 2009 12:47 pm

Heb net even de door jullie genoemde dingen gecontroleerd. De puntjes waren als nieuw, ook de kabel aansluitingen zagen er prima uit. De bougie van cilinder 1 was nat van de olie en helemaal dicht gekoold... nu weet ik ook op welke cilinder ik de olie kwijt raak...

Heeft iemand ervaring met de REMTEC ruilmotoren van Paruzzi? zijn die qualitatief in orde? of zijn er betere opties? Dan kan ik deze winter op mijn gemak mijn eigen blokje overhalen.

reacties via pb aub

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » vr sep 11, 2009 14:24 pm

ik zou voor een revisie van mijn eigen blok gaan , en er tydelijk een ander gebruikt blok voor proberen te krijgen
een cu uit een t3 is met wat moeite ook pasbaar te maken en rijdt ook super grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Plaats reactie