motor trekt niet meer en valt stil tijdens koppelen
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
motor trekt niet meer en valt stil tijdens koppelen
Mijn motor (2 liter CJ) is laatst helemaal afgesteld door een specialist in Bruinisse, hij trok en liep inderdaad veel mooier dan voorheen. Nu wilde ik vandaag gaan touren en haalde een topsnelheid van 70 km/h.... tijdens het schakelen stopte de motor er regelmatig mee.
heeft iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken? zou graag volgend weekend gaan camperen met de bus....
alvast bedankt voor eventuele tips
groeten,
Gerben
heeft iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken? zou graag volgend weekend gaan camperen met de bus....
alvast bedankt voor eventuele tips
groeten,
Gerben
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
als je een cj op je gehoor afsteld zoals somigge "specalisten"
dan klopt je voor onsteking nie,motor loopt even heel mooi , motor wordt dan te heet , met alle gevolgen van dien , klinkt als het lopen op 3 poten
zou inderdaad mijn compresie maar eens laten meten zoals thys zei
sucses gewenst grtz ko
dan klopt je voor onsteking nie,motor loopt even heel mooi , motor wordt dan te heet , met alle gevolgen van dien , klinkt als het lopen op 3 poten
zou inderdaad mijn compresie maar eens laten meten zoals thys zei
sucses gewenst grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
- Beginner
- Berichten: 90
- Lid geworden op: vr aug 17, 2007 15:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Veldhoven
Lijkt er idd op dat ie nog maar op 3 cilinders loopt.
eerst even de basis dingen checken. Kijk je contactpunten, bougie's en bougie kabels na.
Als dit allemaal klopt kun je een compressie test doen/laten doen.
Niet iedereen heeft daar de juiste spullen voor. Maar de basis dingen kun je zelf makkelijk nakijken.
groet Micha
eerst even de basis dingen checken. Kijk je contactpunten, bougie's en bougie kabels na.
Als dit allemaal klopt kun je een compressie test doen/laten doen.
Niet iedereen heeft daar de juiste spullen voor. Maar de basis dingen kun je zelf makkelijk nakijken.
groet Micha
T2 camper '77
Type 3 variant '70
Type 3 variant '70
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik had idd ook het idee dat hij op drie poten liep. De contactpunten, rotorkap en bougies zijn allemaal nieuw. Laatst vervangen toen hij een beurt kreeg. De kleppen zijn gesteld en de ontsteking is op tijd gezet. volgens de specialist stonden die er behoorlijk naast.
Er is ook een compressie test gedaan, maar ik zat op zee en de beste man heeft het niet op papier gezet.... en nu kan ik hem niet bereiken. Tegen mijn vader heeft hij gezegd dat er 1 cilinder een iets lagere compressie had, maar eigenlijk niet slecht. Daar schiet ik lekker veel mee op.
groeten,
Gerben
Ik had idd ook het idee dat hij op drie poten liep. De contactpunten, rotorkap en bougies zijn allemaal nieuw. Laatst vervangen toen hij een beurt kreeg. De kleppen zijn gesteld en de ontsteking is op tijd gezet. volgens de specialist stonden die er behoorlijk naast.
Er is ook een compressie test gedaan, maar ik zat op zee en de beste man heeft het niet op papier gezet.... en nu kan ik hem niet bereiken. Tegen mijn vader heeft hij gezegd dat er 1 cilinder een iets lagere compressie had, maar eigenlijk niet slecht. Daar schiet ik lekker veel mee op.
groeten,
Gerben
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
doorijden zou ik zeker nietGrawo75 schreef:om een compressietest te laten doen moet ik naar een garage. kan ik op deze manier dan wel doorrijden?? of is dat vragen om problemen?
kan nu nog een losse klepzetel of zo zijn ,als je doorijd een stuk blok
zou hem naar die garage terug laten brengen op een autoambulance
en daar gewoon goed laten nakijken
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Heb net even de door jullie genoemde dingen gecontroleerd. De puntjes waren als nieuw, ook de kabel aansluitingen zagen er prima uit. De bougie van cilinder 1 was nat van de olie en helemaal dicht gekoold... nu weet ik ook op welke cilinder ik de olie kwijt raak...
Heeft iemand ervaring met de REMTEC ruilmotoren van Paruzzi? zijn die qualitatief in orde? of zijn er betere opties? Dan kan ik deze winter op mijn gemak mijn eigen blokje overhalen.
reacties via pb aub
Heeft iemand ervaring met de REMTEC ruilmotoren van Paruzzi? zijn die qualitatief in orde? of zijn er betere opties? Dan kan ik deze winter op mijn gemak mijn eigen blokje overhalen.
reacties via pb aub
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam