Kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste manier is om het motorafsluitrubber te vervangen. Ik bedoel het 'schuim' dat bedoeld is om de hitte van de uitlaat enigszins tegen te houden en ook vuiligheid van onder de auto.
Het is namelijk nogal moeilijk om het rubber op zijn plek te krijgen achter de motor.
Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft.
Gr. gerald
Motorafsluitrubber vervangen
er is niet echt een handige manier voor maar let wel op
de gladde kant aan de onderkant
en beginnen aan de motorklep kant dan achter de motor langs en weer bij de motorklep uitkomen
als je achter de motor begint heb je kans dat de uiteinden de koeler ingezogen worden
met alle oververhittings gevolgen van dien
de gladde kant aan de onderkant
en beginnen aan de motorklep kant dan achter de motor langs en weer bij de motorklep uitkomen
als je achter de motor begint heb je kans dat de uiteinden de koeler ingezogen worden
met alle oververhittings gevolgen van dien
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Ik sluit me bij Shadowman aan. Het is een rotklus om goed achter de motor te komen. Denk inderdaad niet effe makkelijk te doen door de uiteinden achter de motor te laten (of zelfs zoals bij mij: af te knippen), maar laat ze in de motorruimte uitkomen.
Check daarnaast ook even vanaf de onderkant of hij er netjes ingevouwen zit.
Check daarnaast ook even vanaf de onderkant of hij er netjes ingevouwen zit.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"