Beste bussers,
Volgende probleempje. Wanneer ik start met koude motor, dan krijgt de carb. veels te veel bezine. Zwarte rook uit de uitlaat, zwarte bougies en natuurlijk vreselijk starten. Wanneer de motor warm is en de choke klep weer helemaal open staat rijdt ie prima. Dat kartel plaatje links staat volgens mij afgesteld zoals het hoort. Ik heb m'n twijfels over het thermostaatje rechts van carberateur. Deze kan je rond draaien en bepaald daarmee wanneer de chokeklep open gaat bij het warmer worden. Wat zijn de richtlijnen voor het afstellen hiervan? En hebben jullie nog andere tips?
Erik
carberateur
Re: carberateur
Op de zijkant van dat thermostaatje staat een makering: een klein puntje dat nauwlijks opvalt, zeker als er wat viezigheid op zit. Op de carburateur zit ook een merkteken (uit mijn hoofd 2 opstaande driehoekjes) en dat puntje moet hier tussen vallen. Volgens mij mag ie ook nog wel een klein beetje er naast staan, maar zeker niet veel (halve cm ofzo).erikpronk schreef:Beste bussers,
Volgende probleempje. Wanneer ik start met koude motor, dan krijgt de carb. veels te veel bezine. Zwarte rook uit de uitlaat, zwarte bougies en natuurlijk vreselijk starten. Wanneer de motor warm is en de choke klep weer helemaal open staat rijdt ie prima. Dat kartel plaatje links staat volgens mij afgesteld zoals het hoort. Ik heb m'n twijfels over het thermostaatje rechts van carberateur. Deze kan je rond draaien en bepaald daarmee wanneer de chokeklep open gaat bij het warmer worden. Wat zijn de richtlijnen voor het afstellen hiervan? En hebben jullie nog andere tips?
Erik
Tenminste, zo is het bij mijn carb (34 pict 3). Weet niet welke jij hebt en of dat verschilt per type.
Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam