carberateur

Plaats reactie
erikpronk
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 23:08 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Haarlem

carberateur

Bericht door erikpronk » vr aug 28, 2009 13:32 pm

Beste bussers,

Volgende probleempje. Wanneer ik start met koude motor, dan krijgt de carb. veels te veel bezine. Zwarte rook uit de uitlaat, zwarte bougies en natuurlijk vreselijk starten. Wanneer de motor warm is en de choke klep weer helemaal open staat rijdt ie prima. Dat kartel plaatje links staat volgens mij afgesteld zoals het hoort. Ik heb m'n twijfels over het thermostaatje rechts van carberateur. Deze kan je rond draaien en bepaald daarmee wanneer de chokeklep open gaat bij het warmer worden. Wat zijn de richtlijnen voor het afstellen hiervan? En hebben jullie nog andere tips?
Erik

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 512
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: carberateur

Bericht door fleetwood » vr aug 28, 2009 13:41 pm

erikpronk schreef:Beste bussers,

Volgende probleempje. Wanneer ik start met koude motor, dan krijgt de carb. veels te veel bezine. Zwarte rook uit de uitlaat, zwarte bougies en natuurlijk vreselijk starten. Wanneer de motor warm is en de choke klep weer helemaal open staat rijdt ie prima. Dat kartel plaatje links staat volgens mij afgesteld zoals het hoort. Ik heb m'n twijfels over het thermostaatje rechts van carberateur. Deze kan je rond draaien en bepaald daarmee wanneer de chokeklep open gaat bij het warmer worden. Wat zijn de richtlijnen voor het afstellen hiervan? En hebben jullie nog andere tips?
Erik
Op de zijkant van dat thermostaatje staat een makering: een klein puntje dat nauwlijks opvalt, zeker als er wat viezigheid op zit. Op de carburateur zit ook een merkteken (uit mijn hoofd 2 opstaande driehoekjes) en dat puntje moet hier tussen vallen. Volgens mij mag ie ook nog wel een klein beetje er naast staan, maar zeker niet veel (halve cm ofzo).

Tenminste, zo is het bij mijn carb (34 pict 3). Weet niet welke jij hebt en of dat verschilt per type.

Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » vr aug 28, 2009 14:57 pm

ik denk toch eerder aan wat olie wat langs de zuiger veren in de cylinder lekt tydens het stil staan en dan bij starten verbrand
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Plaats reactie