koppelingsplaat centreren
koppelingsplaat centreren
Hoe nauw luistert het om de koppelingsplaat te centreren als je die opnieuw monteert? En hoe doe je dit het handigst zonder speciaalgereedschap?
Ik heb 'm er nu opzitten en met een vinger op gevoel gecentreerd, maar ik twijfel nog of dit wel goed is.
Ik heb 'm er nu opzitten en met een vinger op gevoel gecentreerd, maar ik twijfel nog of dit wel goed is.
Moah, om en nabij, let wel dat een vinger iets buigzamer en korter is dan een metalen buis maar inderdaad zou het moeten lukken (en anders een klein beetje "rommelen" doet wonderenairhead schreef:Als ik het goed inschat werkt dat ongeveer net zo nauwkeurig als een vinger!?Max schreef:ik had vroegâh een 15 mm koperen buisje, omwikkeld met isolatietape tot de dikte van de prisas, werkte perfect.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
tja punt is dat als de motor in de bus gehangen word, hij volgens mij altijd centreerd word op de priseasas, zie het probleem niet zo eerlijk gezegd of hij nu wel of niet volledig gecentreerd zit.
Maar zo'n centreer pen ligt al heel lang in mijn gereedschaps koffer en is inderdaad super handig ( net als de wat duurdere speciale dop voor het vastzetten van de moer in de olievulhals, en o, daar ben ik pas echt blij mee )
Maar zo'n centreer pen ligt al heel lang in mijn gereedschaps koffer en is inderdaad super handig ( net als de wat duurdere speciale dop voor het vastzetten van de moer in de olievulhals, en o, daar ben ik pas echt blij mee )
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
is inderdaad geen geld. Kreeg 'm bij een bestelling van Boxertje Tech-boeken (toch een leuke attentie) 8)manijack schreef:Waarom zo tobben????
Gereedschap koppelingsplaat richter€ 2,45
Artikelnummer: 004.46 5778
Naam: Gereedschap koppelingsplaat richter
--------------------------------------------------------------------------------
Bij Keverland te koop voor deze prijs.
Ik heb zelf ook eerst 20 jaar zonder gedaan
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Tja, ik denk bij speciaal gereedschap nog steeds gelijk aan 'speciale' prijzen terwijl je het vaak maar 1 x nodig hebt ... Maar dit is inderdaad de moeite niet.manijack schreef:Waarom zo tobben????
Gereedschap koppelingsplaat richter€ 2,45
Artikelnummer: 004.46 5778
Naam: Gereedschap koppelingsplaat richter
--------------------------------------------------------------------------------
Bij Keverland te koop voor deze prijs.
Ik heb zelf ook eerst 20 jaar zonder gedaan
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10979
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
het kan gewoon op het oog of vinger maar als het bijna nik kost....
ik heb nooit gebruikt en het blok ging er met wat wrikken altijd in...
ik heb nooit gebruikt en het blok ging er met wat wrikken altijd in...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
idd met wat wrikken, met dit tooltje schuift hij erin als een p** in een weduwe w*ffahtal schreef:het kan gewoon op het oog of vinger maar als het bijna nik kost....
ik heb nooit gebruikt en het blok ging er met wat wrikken altijd in...
Ik kon het verschil ook niet geloven maar na een paar x ben ik er erg blij mee.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10979
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
turrlijk is het beter maar als je het niet hebt dan kan het ook met een beetje tough lovemanijack schreef:idd met wat wrikken, met dit tooltje schuift hij erin als een p** in een weduwe w*ffahtal schreef:het kan gewoon op het oog of vinger maar als het bijna nik kost....
ik heb nooit gebruikt en het blok ging er met wat wrikken altijd in...
Ik kon het verschil ook niet geloven maar na een paar x ben ik er erg blij mee.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
en de kans dat je je spiebanen beschadigd waardoor je koppeling vast blijft zitten of het lagerbusje uit het vliegwiel in elkaar gerost wordtfahtal schreef:turrlijk is het beter maar als je het niet hebt dan kan het ook met een beetje tough lovemanijack schreef:idd met wat wrikken, met dit tooltje schuift hij erin als een p** in een weduwe w*ffahtal schreef:het kan gewoon op het oog of vinger maar als het bijna nik kost....
ik heb nooit gebruikt en het blok ging er met wat wrikken altijd in...
Ik kon het verschil ook niet geloven maar na een paar x ben ik er erg blij mee.
ga toch niet liggen k*tten voor die paar dooie rotcenten
kun je een hoop problemen voorkomen
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Heb twee keer geholpen een blokkie in een kever te plaatsen zonder dit gereedschap van 3x niks euro. Je loopt te altijd wat te klooijen en te wrikken om het blokkie goed op z'n plek te krijgen. Als de koppelingsplaat ook nog eens niet 100% op z'n plekkie ligt, loopt je nog meer te klooijen. Ik zeg: kopen zo'n ding. Weet je dat in ieder geval zeker!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"