Stotteren II
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Stotteren II
Er is een probleem met de ijsbus.
De motor liep de laatste tijd echt super mooi en ik was al helemaal vergeten hoe slecht de relatie is/was tussen mij en de motor.
Maar helaas, er is weer een probleem, hij stottert bij het optrekken en rijden rond de 80 kilometer.
Wat heb ik ondernomen:
-nieuw luchtfilter
-kleppen gesteld
-puntje vernieuwd en gesteld 0,4( )
-ontsteking keurig op de juiste tijd gezet met de stroboscoop
-carburateur schoongemaakt alle sproeiers bekeken en geen vuil te zien.
-hard gevloekt, maar ook dat helpt niet echt.
-forum doorgelezen en wel wat dingen gezien maar geen oplossingen
Roept u maar!
De motor liep de laatste tijd echt super mooi en ik was al helemaal vergeten hoe slecht de relatie is/was tussen mij en de motor.
Maar helaas, er is weer een probleem, hij stottert bij het optrekken en rijden rond de 80 kilometer.
Wat heb ik ondernomen:
-nieuw luchtfilter
-kleppen gesteld
-puntje vernieuwd en gesteld 0,4( )
-ontsteking keurig op de juiste tijd gezet met de stroboscoop
-carburateur schoongemaakt alle sproeiers bekeken en geen vuil te zien.
-hard gevloekt, maar ook dat helpt niet echt.
-forum doorgelezen en wel wat dingen gezien maar geen oplossingen
Roept u maar!
Laatst gewijzigd door klaas op wo jul 08, 2009 22:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: Stotteren II
puntjes 0.4mm toch he, geen 0.04mmklaas schreef:-puntje vernieuwd en gesteld 0,04
Roept u maar!
- Robert Panobus
- Gevorderde
- Berichten: 506
- Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Breda
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Hoi Klaas, ik worstel ook nog steeds. Hij rijdt koud heerlijk, maar warmer is een probleem. Nu pingelt hij als een jewelste met een veel te grote sproeier, maar komt wel vooruit. Ik denk dat de carb z'n beste tijd gehad heeft.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Daar zijn we weer
Alle ellende is weer terug hoor!
Stationair spint de motor als een kat, maar als er op de snelweg gereden word lijkt het wel een dronken kater, steeds kleine stotteringen
Niet zozeer bij het optrekken(soms ook) maar meer bij constante snelheden doet het probleem zich voor.
Waar zou ik het moeten zoeken, ik ben eerlijk gezegd wel ten einde raad.
Alle ellende is weer terug hoor!
Stationair spint de motor als een kat, maar als er op de snelweg gereden word lijkt het wel een dronken kater, steeds kleine stotteringen
Niet zozeer bij het optrekken(soms ook) maar meer bij constante snelheden doet het probleem zich voor.
Waar zou ik het moeten zoeken, ik ben eerlijk gezegd wel ten einde raad.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
condensator van je ontsteking of ergens een draadbreukje in het ontstekingssysteem, kapotte bougie ,slechte bougiekabel(s)klaas schreef:Daar zijn we weer
Alle ellende is weer terug hoor!
Stationair spint de motor als een kat, maar als er op de snelweg gereden word lijkt het wel een dronken kater, steeds kleine stotteringen
Niet zozeer bij het optrekken(soms ook) maar meer bij constante snelheden doet het probleem zich voor.
Waar zou ik het moeten zoeken, ik ben eerlijk gezegd wel ten einde raad.
versleten bobine , en kijk ook eens naar de contacten binnen in de verdelerkap
ik heb ooit iets soortgelijks gehad en toen bleek dat het veertje onder het centrale contact in de verdelerkap het contactje niet goed genoeg tegen de rotor aan drukte
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Oke Han,
Dus jij denkt toch electra?
ga ik zeker naar kijken, ik heb nog wel het een en ander nieuw liggen.
En Udo,
Euro 98 kan ik ook zeker een keer gaan proberen, alhoewel mijn geldbuidel daar natuurlijk niet zo blij mee is Tank bijna elke dag tegenwoordig
Dus jij denkt toch electra?
ga ik zeker naar kijken, ik heb nog wel het een en ander nieuw liggen.
En Udo,
Euro 98 kan ik ook zeker een keer gaan proberen, alhoewel mijn geldbuidel daar natuurlijk niet zo blij mee is Tank bijna elke dag tegenwoordig
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
update:
Ik lag voor de zekerheid ook eens onder de bus, en zag dat er allemaal kleine deeltjes tanksealer in mijn benzinefilter zaten , hier kom je natuurlijk altijd achter als de winkels al lang dicht zijn, dus maar even zo goed als kan schoongemaakt en weer erin gezet.
Ook had ik nog een nieuwe condensator liggen en deze gelijk maar even gemonteerd.
Proefrondje was veel belovend, morgen maar eens kijken als de rit wat langer is.
De vraag is nu, wat gebeurd er met die kleine deeltjes tanksealer, en hoe komen die in het filter???
Ik lag voor de zekerheid ook eens onder de bus, en zag dat er allemaal kleine deeltjes tanksealer in mijn benzinefilter zaten , hier kom je natuurlijk altijd achter als de winkels al lang dicht zijn, dus maar even zo goed als kan schoongemaakt en weer erin gezet.
Ook had ik nog een nieuwe condensator liggen en deze gelijk maar even gemonteerd.
Proefrondje was veel belovend, morgen maar eens kijken als de rit wat langer is.
De vraag is nu, wat gebeurd er met die kleine deeltjes tanksealer, en hoe komen die in het filter???
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
- janindepan
- Nieuweling
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr feb 22, 2008 13:30 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Eindhoven
Is het stotteren nou opgelost, Klaas?
Ik heb het onderwerp met belangstelling gevolgd, omdat ons busje ook enorm stotterde, tot gisteren. Niet alleen bij hoge maar ook bij lage snelheden. Inmiddels is het opgelost.
Bij ons busje was een regelklepje aan de zijkant van een van de carbs kapot. Als ik het goed begrepen heb regelt dit klepje de verrijking tijdens de warmloopperiode. Het bimetaaltje functioneerde niet meer. Gevolg: een HC-waarde (onverbrande benzinedeeltjes) van 3500. Terwijl die waarde normaal 300 - 400 is. En valse lucht in het systeem. En een bougie naar z'n grootje. En flink stotteren dus. En geknal uit de uitlaat.
De garage is achter de oorzaak van het stotteren gekomen door de HC-waarde te meten. Nu het regelklepje gemaakt is, is die waarde gezakt naar 200. Schijnt zeer goed te zijn!
Ik heb het onderwerp met belangstelling gevolgd, omdat ons busje ook enorm stotterde, tot gisteren. Niet alleen bij hoge maar ook bij lage snelheden. Inmiddels is het opgelost.
Bij ons busje was een regelklepje aan de zijkant van een van de carbs kapot. Als ik het goed begrepen heb regelt dit klepje de verrijking tijdens de warmloopperiode. Het bimetaaltje functioneerde niet meer. Gevolg: een HC-waarde (onverbrande benzinedeeltjes) van 3500. Terwijl die waarde normaal 300 - 400 is. En valse lucht in het systeem. En een bougie naar z'n grootje. En flink stotteren dus. En geknal uit de uitlaat.
De garage is achter de oorzaak van het stotteren gekomen door de HC-waarde te meten. Nu het regelklepje gemaakt is, is die waarde gezakt naar 200. Schijnt zeer goed te zijn!