kachelslangen

Plaats reactie
jan willem
Actief Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 18:55 pm
Locatie: haarlem
Contacteer:

kachelslangen

Bericht door jan willem » zo apr 05, 2009 21:27 pm

Hoi ben met mijn t2b bezig de moter uit te bouwen en heb in 1van de geribbelde kachelslangen een scheur,als ik in de slang kijk zie ik volgens mij asbest klopt dit?? En als je nu nieuwe slangen besteld zit dit e niet meer in hoop ik.Ook zit er aan mijn gaskachel van mijn camper een plaat asbest aan de achterzijde op een plaat van mijn kachelframe geplakt.Hoe kun je dit oplossen??

Mvgr jan willem

piggelbus
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 10:45 am

Bericht door piggelbus » ma apr 06, 2009 9:00 am

He Jan-Willem,
als je nieuwe slangen koopt zijn die van een soort karton. Je kunt ze ook van aluminium kopen.
Wat betreft die plaat asbest: Asbest wordt alleen gevaarlijk als je (grote hoeveelheden) gaat verwerken.
Van het verwijderen van één zo'n plaatje hoef je geen gevaar te verwachten. Het gaat om de vezeltjes die vrijkomen en die jij dan kunt inademen. Als je hem laat zitten is er niks aan de hand

Gebruikersavatar
Clemens
Actief Lid
Berichten: 217
Lid geworden op: di aug 14, 2007 8:51 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Clemens » di okt 13, 2009 19:15 pm

Mijn bus heeft deze slangen nog, maar zit er in deze slangen ook asbest of alleen in de mof naar de buizen?

Afbeelding
Als je motor geen olie lekt, zit er geen olie meer in

sjefke
Luchtgekoeld
Berichten: 1359
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:31 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door sjefke » di okt 13, 2009 20:08 pm

piggelbus je bent in de war met de slangen van de koeltunnel naar de kachelpotten.
Voor de rest, in de nieuwe slangen zit GEEN asbest meer gelukkig.
Tevens zijn voor de asbest ringen een rubbere variant te koop dus dan ben je ook van die ellende verlost.

En over dat kachelplaatje zou ik zeggen, het is bewezen dat je van asbest K....R kunt krijgen en niet bij wat voor hoeveelheid. Je hoort wel eens dat 1 vezeltje genoeg kan zijn dus ik zou zeggen eruit dat ding en wil je gezond verwijderen zou ik zeggen sproei hem nat als je hem weg wilt gaan halen want nat asbest dwarrelt niet :wink:
Bloedgroep T2

jan willem
Actief Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 18:55 pm
Locatie: haarlem
Contacteer:

kachel

Bericht door jan willem » do okt 15, 2009 18:31 pm

Hallo Sjef bedankt voor je (late) reactie!
Reeds gedaan nieuwe slangen en het plaatje uit de kachel gesloopt en ingepakt ingeleverd bij de gemeente.

Gr jan willem

Plaats reactie