project water verwarmde lpg instalatie op lucht gekoelde mot
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
project water verwarmde lpg instalatie op lucht gekoelde mot
zoals vele weten ,ben ik bezig met een motorrevisie van mijn 1600 as op lpg , nu bleek mijn gastift rot te zijn en op zoek naar een andere kwam ik bij b&w campers terecht ,die ook de cu in fausto,s t2 hebben gebouwd
en daar een water verwarmde lpg instalatie in hebben gebouwd met een soort ringleiding van cv pijp aan de uitlaat gelast waar door een vloeistof puls pomp water door heen wordt gepompt [fausto als je dit leest ,kan je me wat foto,s mailen?]dit zamen met een expansie vat , wie heeft vaker zoiets gedaan? heeft hier goede ideeen of tips over ,bijv wat voor pomp?
waar op te letten , hoe sluit ik mijn verdamper aan op water ,wat doe ik met de 2 lpg leidingen die nu naar de lpg stift lopen etc etc
alvast bedankt ko
en daar een water verwarmde lpg instalatie in hebben gebouwd met een soort ringleiding van cv pijp aan de uitlaat gelast waar door een vloeistof puls pomp water door heen wordt gepompt [fausto als je dit leest ,kan je me wat foto,s mailen?]dit zamen met een expansie vat , wie heeft vaker zoiets gedaan? heeft hier goede ideeen of tips over ,bijv wat voor pomp?
waar op te letten , hoe sluit ik mijn verdamper aan op water ,wat doe ik met de 2 lpg leidingen die nu naar de lpg stift lopen etc etc
alvast bedankt ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
wel gevaarlijker.wouthwortel schreef:Ko: is een nieuwe gasstift uiteindelijk niet goedkoper en bedrijfszekerder??
Wouth
mijn nieuwe gasstift bleek destijds zelf lek te zijn.
dus puur gas in de uitlaat.....
als die dus oud is kan dit ook gebeuren....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
hoi wouthwouthwortel schreef:Ko: is een nieuwe gasstift uiteindelijk niet goedkoper en bedrijfszekerder??
Wouth
goedkoper vermoedelijk wel ,alleen schijnt dat de stift volgens de verscherpte apk normen,ook bij bestaande instalaties een afkeur punt is of
gaat worden [bron b&w campers] ,bij fausto functioneerd het prima en het is veilig en voldoet aan alle voorschriften ,bovendien gaat je verdamper ook
langer mee ,en ik hou wel van een experiment
groetjes ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
- Actief Lid
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 22:05 pm
- Locatie: amsterdam
gas
hallo
Ik ben heel erg blij met mijn cu motor op gas .
Mijn gas systeem is heel envoudig en het werkt goed het werkt als volgd .
De verdamper heeft warm water nodig ,dat krijgt hij door dat het water door een pijpje wordt gepomt dat op de uit laat zit in een u vrom .
Bij de verdamper zit een water tankje waar de koelvloestof in zit.
Voor de rest is het afstellen wel makkelijk als je een co meter heb ,dan kan je hem precies afstellen ,op gehoor krijg je hem nooit helemaal goed .Ik rij zelf altijd 1 keer per jaar langs de gas boer om hem af te laten stellen .Dat is toch een vak apart,vind ik .
Voor ko ik ga maandag weg als je wil mag je het weekend langs komen bel me maar 0641214702
Gr fausto
Ik ben heel erg blij met mijn cu motor op gas .
Mijn gas systeem is heel envoudig en het werkt goed het werkt als volgd .
De verdamper heeft warm water nodig ,dat krijgt hij door dat het water door een pijpje wordt gepomt dat op de uit laat zit in een u vrom .
Bij de verdamper zit een water tankje waar de koelvloestof in zit.
Voor de rest is het afstellen wel makkelijk als je een co meter heb ,dan kan je hem precies afstellen ,op gehoor krijg je hem nooit helemaal goed .Ik rij zelf altijd 1 keer per jaar langs de gas boer om hem af te laten stellen .Dat is toch een vak apart,vind ik .
Voor ko ik ga maandag weg als je wil mag je het weekend langs komen bel me maar 0641214702
Gr fausto
sarah en rosa
-
- Actief Lid
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 22:05 pm
- Locatie: amsterdam
-
- Nieuweling
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo dec 30, 2007 12:55 pm
- Locatie: Maastricht
Hallo,
Ik ben in bezit van vw doka en ben met hetzelfde bezig.
Op internet is restauratie bedrijf dat citroen 2cv restaureert en hierin ook lpg installatie legt. ( www.duckservice.nl)
Zij doen het op dezelfde manier.
Je moet er volgens mij wel voor zorgen dat het expansie vat hoger zit als de verdamper, zodat deze altijd vol koelvloeistof staat.
Zelf wil ik ook nog watertemperatuurmeter installeren. zodat ik weet hoe warm water wordt. misschien is dan zelfs nog een koeler nodig als je lang rijdt.
Ik ben van plan om oud expansievat uit sloop auto te nemen.
Dit aan linkerkant achter de wielkast zo hoog mogelijk te monteren.
De verdamper aan linkerzijde van de motor zo laag mogelijk. En ook nog een pompje om het geheel rond te pompen.
Voor een betere gewichtsverdeling wilde ik kijken naar een ringtank ipv het reserve wiel onder de bank.
Heeft verder nog iemand aanbevelingen, of dingen waar ik nog op moet letten?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder houd ik mee ook aanbevolen voor wat foto`s om te zien hoe een en ander gerealiseert is.
groet
John
Ik ben in bezit van vw doka en ben met hetzelfde bezig.
Op internet is restauratie bedrijf dat citroen 2cv restaureert en hierin ook lpg installatie legt. ( www.duckservice.nl)
Zij doen het op dezelfde manier.
Je moet er volgens mij wel voor zorgen dat het expansie vat hoger zit als de verdamper, zodat deze altijd vol koelvloeistof staat.
Zelf wil ik ook nog watertemperatuurmeter installeren. zodat ik weet hoe warm water wordt. misschien is dan zelfs nog een koeler nodig als je lang rijdt.
Ik ben van plan om oud expansievat uit sloop auto te nemen.
Dit aan linkerkant achter de wielkast zo hoog mogelijk te monteren.
De verdamper aan linkerzijde van de motor zo laag mogelijk. En ook nog een pompje om het geheel rond te pompen.
Voor een betere gewichtsverdeling wilde ik kijken naar een ringtank ipv het reserve wiel onder de bank.
Heeft verder nog iemand aanbevelingen, of dingen waar ik nog op moet letten?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder houd ik mee ook aanbevolen voor wat foto`s om te zien hoe een en ander gerealiseert is.
groet
John
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam