Peilstok. Type 4 CU 2.0
Peilstok. Type 4 CU 2.0
Ik ben opzoek naar een originele peilstok voor ons cu 2.0 motor. ( vw nr 071115611A) ik kan hem nergens vinden.
Kan iemand mij helpen met de maat? Even de originele langs een rolmaat te leggen. Zodat ik de min en Max kan zien? Dan merk ik mijn vdo peilstok af.
Hieronder zie je de afbeelding de peilstok gaat met een geleider en zit boven het koelhuis
Kan iemand mij helpen met de maat? Even de originele langs een rolmaat te leggen. Zodat ik de min en Max kan zien? Dan merk ik mijn vdo peilstok af.
Hieronder zie je de afbeelding de peilstok gaat met een geleider en zit boven het koelhuis
-
- Actief Lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
lijkt wel een T3 pijlbuis
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
https://bus-ok.nl/T3-oliepeilstok-2000cc-type4
Moet zoiets zijn vermoed ik is idd T3... Helaas niet voorradig
Moet zoiets zijn vermoed ik is idd T3... Helaas niet voorradig
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
CU-motor is inderdaad van origine uit een T3, maar draait prima in een T2, ik spreek uit ervaring.
Die pijlstoklengte kan ik jou wel doorgeven, maar dat is wel link, want ik weet niet of jouw peilbuis even lang is als de mijne.
Beter zorg je ervoor dat je uit het motorblok alle olie laat lopen en daarna de voorgeschreven hoeveelheid nieuwe olie er weer in kiepert.
Laat het blok ff draaien en afkoelen.
Kijk dan op welk nivo de olie op de peilstok staat en zet daar een streepje of een inkeping voor het maximale olienivo.
Die pijlstoklengte kan ik jou wel doorgeven, maar dat is wel link, want ik weet niet of jouw peilbuis even lang is als de mijne.
Beter zorg je ervoor dat je uit het motorblok alle olie laat lopen en daarna de voorgeschreven hoeveelheid nieuwe olie er weer in kiepert.
Laat het blok ff draaien en afkoelen.
Kijk dan op welk nivo de olie op de peilstok staat en zet daar een streepje of een inkeping voor het maximale olienivo.
I am Wouth and I approve this message.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
weet jij zeker dat dit motorblok met dit blikwerk ook daadwerkelijk in een T2 zal passen?
I am Wouth and I approve this message.
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
Moet mss niet in een T2 !?
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
Deze CU motor komt uit een T2B 1978.
Ik zal de lengte van de peilbuis morgen eens meten.
Ben wel nieuwsgierig naar de maten. En even ter controle om te kijken het goed zit.
Ik zal de lengte van de peilbuis morgen eens meten.
Ben wel nieuwsgierig naar de maten. En even ter controle om te kijken het goed zit.
wouthwortel schreef: ↑di mei 23, 2023 14:44 pmCU-motor is inderdaad van origine uit een T3, maar draait prima in een T2, ik spreek uit ervaring.
Die pijlstoklengte kan ik jou wel doorgeven, maar dat is wel link, want ik weet niet of jouw peilbuis even lang is als de mijne.
Beter zorg je ervoor dat je uit het motorblok alle olie laat lopen en daarna de voorgeschreven hoeveelheid nieuwe olie er weer in kiepert.
Laat het blok ff draaien en afkoelen.
Kijk dan op welk nivo de olie op de peilstok staat en zet daar een streepje of een inkeping voor het maximale olienivo.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
dat ie uit een 1978 t2 komt, wil niet meteen zeggen dat ie origineel daar ook in zat
er zijn jaren genoeg verstreken waarin iemand deze niet-originele motor ergens in gesleuteld kan hebben.
er zijn jaren genoeg verstreken waarin iemand deze niet-originele motor ergens in gesleuteld kan hebben.
Take the planet and make it spin your way
Re: Peilstok. Type 4 CU 2.0
Nee maar als hij eruit komt kan hij er normaal terug in ook toch! Ziet er alvast netjes uit!