Koelfan vol met rubberschuim
Koelfan vol met rubberschuim
Hallo, ik ben in de motorruimte een stuk rubberschuim kwijt nadat ik de rubberschuim heb vervangen.
Kan zijn dat ie is aangezogen door de koelfan.
Hoe kan ik controleren of de koelfan vol zit met rubberschuim?
Kan zijn dat ie is aangezogen door de koelfan.
Hoe kan ik controleren of de koelfan vol zit met rubberschuim?
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Gewoon voelen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Of spiegeltje er bij en in de fan voelen/ kijken
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Ja dit is serieus een mogelijkheid dat is gebeurt.
Als je het luchtfilter weg haal kan je met je hand rechtsom zit er niets in. Dan is het zaak de motor goed in de gaten te houden.
Bij mij was het schuim ooit verkruimeld en door de fan heen tussen de koelribben terecht gekomen. Dat betekende verminderde koeling, warmlopen van de motor met schade tot gevolg.
Als je het luchtfilter weg haal kan je met je hand rechtsom zit er niets in. Dan is het zaak de motor goed in de gaten te houden.
Bij mij was het schuim ooit verkruimeld en door de fan heen tussen de koelribben terecht gekomen. Dat betekende verminderde koeling, warmlopen van de motor met schade tot gevolg.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Ik heb spiegeltje gekeken, en rechtsom de luchtfilter in de fan kunnen voelen.
Het ontbrekend stuk heb ik met tang uit de fan kunnen halen.
Dank voor jullie reacties.
Het ontbrekend stuk heb ik met tang uit de fan kunnen halen.
Dank voor jullie reacties.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Als het nieuw schuim is dan ben ik niet bang voor verkruimelen en dan heb je nu wel het meeste eruit.
Mocht je het schuim van vervangen. Bij paruzzie hadden ze vroeger een echt rubber zoals bij een a maar dan voor een b. Die gaat langer mee en kruimelt niet
Mocht je het schuim van vervangen. Bij paruzzie hadden ze vroeger een echt rubber zoals bij een a maar dan voor een b. Die gaat langer mee en kruimelt niet
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Koelfan vol met rubberschuim
En niet onbelangrijk met het schuim direct voor je beginnen en dan achter het koelhuis langs weer naar je toe werken, is een rot klus maar dan heb je minder kans dat de einden in de fan gezogen gaan worden zoals nu het geval was.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Bij de rubbers voor de Volkswagen Bus van augustus 1971 t/m juli 1979 zit het verschil in het soort materiaal: de A-kwaliteit is net als het origineel van schuimrubber en de B-kwaliteit van mosrubber. Het mosrubber is slijtvaster dan schuimrubber en zal dan ook langer meegaan, maar het is moeilijker te vormen en sluit hierdoor minder goed aan op de plaatwerkdelen.
Had gekozen voor het schuim om dat dit beter te verwerken is.
Achter het koelhuis is het niet goed te verwerken heb ik gemerkt. Onder de bus gelegen, geduwd en gepropt. Helaas niet het gewenste resultaat.
De tip van "old brumax" om direct voor je te beginnen ga ik proberen met nieuwe schuim.
Zijn er nog tips om de schuim achter het koelhuis te verwerken?
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Koelfan vol met rubberschuim
Ik heb het niet over a of b kwaliteit. Maar de t2a heeft echt rubber ipv schuim.
Maar achterlangs schuif je hem als eerste en dan het liefst inderdaad helemaal naar voren proberen te trekken
Maar achterlangs schuif je hem als eerste en dan het liefst inderdaad helemaal naar voren proberen te trekken
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige