Slechte start bij warme motor
-
- Nieuweling
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do dec 10, 2020 10:33 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Hoensbroek
Slechte start bij warme motor
Het betreft een T2a uit 1971, waarvan de motor 3 jaar geleden is gereviseerd. De koude start is prima. Nog voordat de sleutel verdraaid is, start de motor. Na een rit van pakweg 30km wil de bus niet meer starten. Startmotor is gereviseerd, massaververbindingen schoongemaakt en voorheen al een 123 ontsteking gemonteerd. Met bijbehorende bobine. Accu is goed; 12.8 volt bij niet lopende motor. De bobine heeft tijdens het starten een spanning van 10,6 volt. Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn. Wie heeft hierop een zinnig antwoord.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Slechte start bij warme motor
Warme start doe je vol gas
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Nieuweling
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do dec 10, 2020 10:33 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Hoensbroek
Re: Slechte start bij warme motor
Ok. Zal het morgen proberen. Klinkt overigens niet logisch als je autos van recentere bouwjaren rijdt.
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Slechte start bij warme motor
gelukkig is er vooruitgang in de loop der jaren kwa techniek
bij een t2b met injectie hoeft dit als het goed is ook niet
bij een t2b met injectie hoeft dit als het goed is ook niet
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Slechte start bij warme motor
Dan praat je ook over een ander type motor!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Slechte start bij warme motor
Tja als we zo gaan redeneren dan ben ik benieuwd waar je het koelwater bijvullen?;)
Volgens mij staat deze inarticulate van vol gas bij warme motor gewoon in het originele manual.
Koude start begint trouwens voor het starten met 1x op het gas trappen. Dan staat de choke goed en geeft die een shotje benzine.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: Slechte start bij warme motor
De foto's zijn er weer
-
- Nieuweling
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do dec 10, 2020 10:33 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Hoensbroek
Re: Slechte start bij warme motor
Understood:)
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Slechte start bij warme motor
In de basis valt dit wel mee, op een type 1 is ook injectie geleverdold brumax schreef:Dan praat je ook over een ander type motor!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Slechte start bij warme motor
En start die nu?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Nieuweling
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do dec 10, 2020 10:33 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Hoensbroek
Re: Slechte start bij warme motor
Start nog steeds slecht. Op de veerboot mocht ik de motor laten lopen. Beter dan 3 keer de overtocht te betalen. Dit terzijde. Mijn idee is nu het volgende: Het startrelais wordt nu gevoed door een extra relais en dit relais wil ik ook gebruiken om de bobine te voeden tijdens het starten. Lijkt een beetje op de Opel-technologie van vroeger. Een bobine van 9 volt met weerstandsdraad, die overbrugt werd tijdens het starten. Je zou zelfs een AA-batterij in de draad kunnen plaatsen. Wat vinden de volkslui van dit idee?
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Slechte start bij warme motor
tja... ergens gaat er gewoon iets mis. afstellingvan carb/kleppen/ontsteking.
slechte bedrading waardoor spannings verlies.
slechte onderdelen onsteking(puntjes condensator)
versleten motor.
je kan natuurlijk van allerlei draadjes extra gaan trekken. als je daarmee je het symptoom hebt opgelost dan weet je waar het probleem zit. en dan kun je het oplossen. Maar in principe is het niet nodig als alles prima functioneert.
slechte bedrading waardoor spannings verlies.
slechte onderdelen onsteking(puntjes condensator)
versleten motor.
je kan natuurlijk van allerlei draadjes extra gaan trekken. als je daarmee je het symptoom hebt opgelost dan weet je waar het probleem zit. en dan kun je het oplossen. Maar in principe is het niet nodig als alles prima functioneert.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Nieuweling
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do dec 10, 2020 10:33 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Hoensbroek
Re: Slechte start bij warme motor
Motor is 3 jaar geleden gereviseerd. Er zit een 123-ontsteking op. kleppen zijn gesteld. Er zit 98-er benzine in de tank. Wat ik voorheen al meldde, is dat de spanning op de bobine tijdens het starten maar 10.6 volt is. Juist de lengte van de draad (naar het kontaktslot en terug) en de dikte doen geen goed in het hele verhaal.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Slechte start bij warme motor
Is het dan niet makkelijker om een nieuw draad van je contactslot naar je bobine te trekken? Lijkt me minder werk dan met batterijen gaan prutsen in de hoop dat dit werkt. Je hebt dus ergens spanningsverlies. Contact slot tijdelijk overbruggen met een drukschakelaar (als je op vakantie bent)
zij die vielen zijn gevallen
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Slechte start bij warme motor
wat is je spanning bij het slot tijdens starten ?