Rubberen benzineleidingen of koper?
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Rubberen benzineleidingen of koper?
Zo het is hier weer tijd voor het vervangen van de benzineslangen. Ik heb ze nu van rubber.
Maar je ziet op die "Okrase"-blokjes van die mooie koperen leidingen en die gaan volgens mij ook langer mee????
Kan dat ook gewoon op mijn motor met dubbele carb's?
Maar je ziet op die "Okrase"-blokjes van die mooie koperen leidingen en die gaan volgens mij ook langer mee????
Kan dat ook gewoon op mijn motor met dubbele carb's?
Groeten, Remon.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
Ja dat kan.Remon T2A schreef:Zo het is hier weer tijd voor het vervangen van de benzineslangen. Ik heb ze nu van rubber.
Maar je ziet op die "Okrase"-blokjes van die mooie koperen leidingen en die gaan volgens mij ook langer mee????
Kan dat ook gewoon op mijn motor met dubbele carb's?
Vanaf de tank naar het blok toe zul je wel ergens een stukje rubber slang moeten plaatsen (i.v.m. de beweging van het blok t.o.v. de bus)
Zelf heb ik uiteindelijk ook de aansluiting naar de carbs d.m.v. een stukje slang gemaakt. De hardgesoldeerde aansluitingen willen toch wel eens gaan lekken (ik vermoed ook door het bewegen).
Uiteindelijk zul je her en der toch een stukje rubber slang moeten houden, helemaal koper gaat niet.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
je wilt het liefste geen bochten in je ruber slangen hebben dus als je die allemaal met je koper of kunstof leiding kan doen scheelt dat al veel kans op scheuren. dus het laatste stukje naar de carb een mooi recht stukje rubber is het beste
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
polyamide leiding. ben je voor de rest van het busleven klaar.
Take the planet and make it spin your way
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
Op de sloop (bijna) gratis te halen, de tank van iedere auto zit achterin en de motor bijna altijd voorin dus ........
Alleen een tuk rubber slang op doorvoerplekken en bij de aansluitingen dan kijpt hij beter dicht!
Alleen een tuk rubber slang op doorvoerplekken en bij de aansluitingen dan kijpt hij beter dicht!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
Is dat die zwarte, kunststof leiding die als een soort krimpkous om de metalen thules heen zit??
I am Wouth and I approve this message.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
old brumax schreef: ↑ma jan 04, 2021 21:15 pmOp de sloop (bijna) gratis te halen, de tank van iedere auto zit achterin en de motor bijna altijd voorin dus ........
Alleen een tuk rubber slang op doorvoerplekken en bij de aansluitingen dan kijpt hij beter dicht!
Deze wordt toch dmv verwarmen aangebracht? toch niet met een slangenklem?
I am Wouth and I approve this message.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
Origineel zitten er koppelingen aan geperst, ik weet niet of dat voor alle slangen en alle merken is, maar omdat je dus op een slangpilaar moet is het zaak om hem wel goed dicht te krijgen en mijn ervaring is dat warm maken en erop schuiven niet voldoende afdicht, ook als je er een slangklem op zet bleef het lekken, minimaal weliswaar maar toch, alleen met een bezineslang die er omheen geschoven is en daar de slangklem op gaf een perfecte afdichting.wouthwortel schreef: ↑vr jan 15, 2021 15:10 pmold brumax schreef: ↑ma jan 04, 2021 21:15 pmOp de sloop (bijna) gratis te halen, de tank van iedere auto zit achterin en de motor bijna altijd voorin dus ........
Alleen een tuk rubber slang op doorvoerplekken en bij de aansluitingen dan kijpt hij beter dicht!
Deze wordt toch dmv verwarmen aangebracht? toch niet met een slangenklem?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Rubberen benzineleidingen of koper?
zwart kan, maar je hebt ze ook in doorzichtig. Dat is erg handig om de brandstof te kunnen zien (vooral wanneer je problemen hebt, en in mijn geval om te zien of de boel goed ontlucht is)wouthwortel schreef: ↑vr jan 15, 2021 15:09 pmIs dat die zwarte, kunststof leiding die als een soort krimpkous om de metalen thules heen zit??
Er zitten inderdaad vaak metalen hulsjes op het eind, maar simpelweg de verbinding maken tussen leiding en brandstofpomp met 1 stukje rubberslang van 5cm werkt het makkelijkst.
Natuurlijk kan die stukje rubber dan ook weer vergaan, maar dan weet je tenminste waar het kapot zal gaan en hoef je maar weinig te vervangen
Take the planet and make it spin your way