hitteschild zit tegen uitlaat 2 ltr type 4

Plaats reactie
superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

hitteschild zit tegen uitlaat 2 ltr type 4

Bericht door superkever » vr nov 06, 2020 22:44 pm

Ik had een repro uitlaat hitteschild voor de T2b met Type-4 motor gekocht, merk JP-Group.

Afbeelding

Dit hitteschild hoort tussenin de uitlaat en de motorbeplating. Na montage blijkt dat het hitteschild direct tegen de bovenkant uitlaat zit. Zeg maar de rand van de uitlaatpot. Er zit dus geen millimeter ruimte tussen uitlaat en hitteschild en dat ik zou wel verwachten.
Mijn T2b heeft een 2 ltr type-4 motor met Europese uitlaat en kachelpotten, gelijk aan origineel.

Heeft iemand ook zo'n hitteschild gemonteerd bij een Type-4 motor met origineel model uitlaat?
Zit deze ook ook tegen bovenkant uitlaat?
Hoort dat zo ook origineel?

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: hitteschild zit tegen uitlaat 2 ltr type 4

Bericht door jerupke » zo nov 08, 2020 16:39 pm

superkever schreef:Ik had een repro uitlaat hitteschild voor de T2b met Type-4 motor gekocht, merk JP-Group.

Afbeelding

Dit hitteschild hoort tussenin de uitlaat en de motorbeplating. Na montage blijkt dat het hitteschild direct tegen de bovenkant uitlaat zit. Zeg maar de rand van de uitlaatpot. Er zit dus geen millimeter ruimte tussen uitlaat en hitteschild en dat ik zou wel verwachten.
Mijn T2b heeft een 2 ltr type-4 motor met Europese uitlaat en kachelpotten, gelijk aan origineel.

Heeft iemand ook zo'n hitteschild gemonteerd bij een Type-4 motor met origineel model uitlaat?
Zit deze ook ook tegen bovenkant uitlaat?
Hoort dat zo ook origineel?
Ik heb helaas geen ervaring met jouw kwestie, maar mij lijkt idd dat dat niet hoort..kun je de uitlaat niet iets draaien in de aansluiting?

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Plaats reactie