Pompend starten
Pompend starten
Als mijn motor koud is moet ik pompend starten.
Warm start de bus zonder problemen.
Het is een 1600cc motor.
Choke werkt, precies dat benzine terug loopt uit carb als bus lang stil staat.
Warm start de bus zonder problemen.
Het is een 1600cc motor.
Choke werkt, precies dat benzine terug loopt uit carb als bus lang stil staat.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Pompend starten
Terug lopen is volgens mij niet mogelijk , wat wel zou kunnen is dat er ergens iets lekt wat dan verdampt, bussen hebben nu eenmaal de onhebbelijke eigenschap dat ze koud graag een borrel lusten.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Pompend starten
De benzine in de vlotterkamer verdampt langzaam via de overloop, en ook via de sproeier naar de inlaat verdampt een klein deel.
Bij regelmatig gebruik merk je dit niet, maar na lange stilstand moet eerst de vlotterkamer weer vol gepompt worden.
Dat langer doorstarten na lang stilstaan is dus wel normaal.
Wil je hier van af dan moet je een elektrische benzinepomp monteren, die pompt de vlotterkamer al vol zo gauw je hem op contact zet.
Bij regelmatig gebruik merk je dit niet, maar na lange stilstand moet eerst de vlotterkamer weer vol gepompt worden.
Dat langer doorstarten na lang stilstaan is dus wel normaal.
Wil je hier van af dan moet je een elektrische benzinepomp monteren, die pompt de vlotterkamer al vol zo gauw je hem op contact zet.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Pompend starten
inderdaad. ik heb een elektrische en die hoor je tikken als die pompt. na winterstalling is het op contact zetten en zeker 10 tot 20 sec wachten tot het tikken langzaam gaat. dan zittend e vlotterkamers vol, 1x trappen om wat benzine in het spruitstuk te pompen en dan start die met 1 a 2 omwentlingen.
Als je nog origineel hebt, wat prima is, dan werkt het mechanisch. dan moet de motor draaien om de pomp te bedienen. dit doet de start motor dus...
Als je nog origineel hebt, wat prima is, dan werkt het mechanisch. dan moet de motor draaien om de pomp te bedienen. dit doet de start motor dus...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Pompend starten
het pompen van je gaspedaal voegt dan niet heel veel toe trouwens. 1x trappen is choke erop. daarna is het niet meer nodig.
Take the planet and make it spin your way
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Pompend starten
Bij regelmatig gebruik is het 1x VOL gas trappen om de choke te activeren. Daarna de startmotor bedienen zonder het gaspedaal aan te raken.
Als mijn bus langer dan een week of 3 stil staat, moet ik eerst even 10 seconden doorstarten om de vlotterkamer weer te vullen. Bovenstaande herhalen en hij slaat altijd aan.
Pompend gas starten sowieso niet doen. Dan verzuipt ie en als hij dan al aanslaat, zal hij rot lopen.
Als mijn bus langer dan een week of 3 stil staat, moet ik eerst even 10 seconden doorstarten om de vlotterkamer weer te vullen. Bovenstaande herhalen en hij slaat altijd aan.
Pompend gas starten sowieso niet doen. Dan verzuipt ie en als hij dan al aanslaat, zal hij rot lopen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: Pompend starten
allemaal bedankt, ga de tips hierboven proberen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Pompend starten
Bij mijn cj 2.0 spuiten de carbs dan toch echt een dotje benzine met de acceleratie pomp
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Pompend starten
Iedere keer dat je het gaspedaal indrukt spuit er een straaltje benzine in de carb, ook die hoeveelheid is instelbaar ook weer afhankelijk van hoe de motor erop reageert/ nodig heeft/ lekker vind , koud is dat bijna nooit een probleem omdat een bus dat simpel graag heeft, warm kan dat wel meteen een probleem geven afhankelijk van de auto.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Pompend starten
Dit hang natuurlijk ook af hoe leeg de carburateur al is.
Als de bus echt lang heeft stil gestaan dan is de carburateur helemaal leeg, dan heeft pompen geen zin voordat je gaat starten.
Als de motor echter al enkele omwentelingen heeft gemaakt dan kan het wel helpen om de motor sneller op gang te brengen.