motor stottert
Geplaatst: za jun 27, 2020 10:12 am
Sinds de revisie van mijn motor, 1700 type 4, liep de bus aardig goed.
ik heb nu 150 km gereden met de bus, maar er treden wat problemen op.
Koude start is goed, alhoewel ik vind dat de choke wel heel vlug er vanaf gaat.
Na een poosje gereden te hebben en de motor op temperatuur komt, begint het gelazer:
Bij een bergje omhoog en vol gas is er geen vermogen meer en valt de bus terug in snelheid.
Dit wordt dan steeds erger en ik moet dan steeds wisselend schakelen tussen de derde en vierde versnelling.
Als ik het gaspedaal loslaat, valt de motor uit. Het begint eigenlijk al ik wat doortrek in de eerste of tweede versnelling, dan stotter de motor.
De twee carburateurs ( solex 32/34 ) heb ik gedemonteerd en schoon gemaakt, in de rechtse zat geen noemenswaardig vuil in.
In de linkse zat wat roest vuil. Maar bij warme motor komen de problemen weer. Ik zelf heb het idee dat de benzine toevoer hapert.
Het benzine filter is naar mijn mening, ook niet goed gevuld. Wat ik ook zie is, bij uitgeschakelde motor, dat er luchtbellen verschijnen in het luchtfilter. Is dit normaal?? ( ik heb een filmpje gemaakt, maar krijg deze niet geladen hier )
Het zal toch niet zijn dat er iets in de tank zit? Toen de motor in revisie was, heb ik de tank gedemonteerd en schoongemaakt.
Wel is mij opgevallen dat er een stukje verweerde pakking van de oud benzinedop weg was....
ik heb nu 150 km gereden met de bus, maar er treden wat problemen op.
Koude start is goed, alhoewel ik vind dat de choke wel heel vlug er vanaf gaat.
Na een poosje gereden te hebben en de motor op temperatuur komt, begint het gelazer:
Bij een bergje omhoog en vol gas is er geen vermogen meer en valt de bus terug in snelheid.
Dit wordt dan steeds erger en ik moet dan steeds wisselend schakelen tussen de derde en vierde versnelling.
Als ik het gaspedaal loslaat, valt de motor uit. Het begint eigenlijk al ik wat doortrek in de eerste of tweede versnelling, dan stotter de motor.
De twee carburateurs ( solex 32/34 ) heb ik gedemonteerd en schoon gemaakt, in de rechtse zat geen noemenswaardig vuil in.
In de linkse zat wat roest vuil. Maar bij warme motor komen de problemen weer. Ik zelf heb het idee dat de benzine toevoer hapert.
Het benzine filter is naar mijn mening, ook niet goed gevuld. Wat ik ook zie is, bij uitgeschakelde motor, dat er luchtbellen verschijnen in het luchtfilter. Is dit normaal?? ( ik heb een filmpje gemaakt, maar krijg deze niet geladen hier )
Het zal toch niet zijn dat er iets in de tank zit? Toen de motor in revisie was, heb ik de tank gedemonteerd en schoongemaakt.
Wel is mij opgevallen dat er een stukje verweerde pakking van de oud benzinedop weg was....