Zijn er ervaringen/tips van de VCT2 leden met het olie/vacuüm lekvrij monteren van het metalen carterventilatie doosje (oil breather box) op het motorblok?
Ik heb een 2.0 ltr Fuel Injction type 4 motor. Onder het doosje komt een nieuwe kurk pakking en wordt op het motorblok geklemd met de veer over de bovenkant van het doosje.
Lijkt simpel, maar ik las op de website "The Samba" hele topics over dat dit er nauwkeurig op aankomt, omdat het tussen de kurken pakking weleens olie wil doorlekken of nog erger een vacuümlek. Vooral voor de Type 4 injectie is dit cruciaal.
Ik lees verschillende meningen, zoals alleen monteren met de kurk pakking, of tussen de kurkpakking vloeibare pakking (Permatex, Curil T) aanbrengen.
Wat is wijsheid? Aan de andere kant VW monteerde het origineel alleen met de kurken pakking en ik ga er vanuit dat VW wist wat men deed.
Enig idee?

