motor slaat niet aan
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor slaat niet aan
Afstand contactpunten te klein of een sllechte condensator.?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: motor slaat niet aan
Aan de condensator had ik ook gedacht. Is eigenlijk het enige item dat ik nog niet heb vervangen.
Toch maar eens kijken dat ik er een nieuwe op zet. Je weet het maar niet.
Toch maar eens kijken dat ik er een nieuwe op zet. Je weet het maar niet.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: motor slaat niet aan
En heb je hem al eens proberen aan te slepen? dan trekt de startmotor geen stroom misschiend at die het dan wel doet.
Start procedure die ik ken is.
1 keer trappen zoals als ferry zegt en dan met gas los starten.
starten met vol gas doe ik allen met warme motor.
als er benzine is en de accu is vol en goed, de bobine is goed dan blijft er over contactpunten(ver genoeg open en op tijd) de condensator(vervangen?)
Kleppen niet goed gesteld(gaan niet open? of staan open?)
of ergens een kabel die niet lekker is. nieuwe bougie kabels?
Start procedure die ik ken is.
1 keer trappen zoals als ferry zegt en dan met gas los starten.
starten met vol gas doe ik allen met warme motor.
als er benzine is en de accu is vol en goed, de bobine is goed dan blijft er over contactpunten(ver genoeg open en op tijd) de condensator(vervangen?)
Kleppen niet goed gesteld(gaan niet open? of staan open?)
of ergens een kabel die niet lekker is. nieuwe bougie kabels?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: motor slaat niet aan
Maandag de condensator vervangen.
Accu is vol en is bobine vervangen door een nieuwe.
Gisterenavond de ontsteking manueel op tijd gezet 3e cilinder bdp.
De motor wil nu wel aanslaan, maar sputtert en slaat af. Dus blijft niet lopen.
Ik kijk ook nog even wat de afstand is van de contactpunten.
Accu is vol en is bobine vervangen door een nieuwe.
Gisterenavond de ontsteking manueel op tijd gezet 3e cilinder bdp.
De motor wil nu wel aanslaan, maar sputtert en slaat af. Dus blijft niet lopen.
Ik kijk ook nog even wat de afstand is van de contactpunten.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor slaat niet aan
Altijd de eerste cil. op ontsteken zetten en niet de 3de!!!
Contactpuntafstand is net zo belangrijk of nog belangrijker dan goede bougie's!!!
Contactpuntafstand is net zo belangrijk of nog belangrijker dan goede bougie's!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: motor slaat niet aan
Klopt natuurlijk, 1e cilinder.
De motor start nu wel, maar gaat direct naar hoge toeren.
De puntjes heb ik gecontroleerd en staan op 0,4 .
Alle 4 de bougies heb ik gedemonteerd en schoon gemaakt. Hier zat een droge zwarte aanslag op.
De motor start nu wel, maar gaat direct naar hoge toeren.
De puntjes heb ik gecontroleerd en staan op 0,4 .
Alle 4 de bougies heb ik gedemonteerd en schoon gemaakt. Hier zat een droge zwarte aanslag op.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor slaat niet aan
Dat naar hoge toeren gaan is normaal omdat hij op de choke staat zodra je gaat rijden word het element warm en gaat hij langzaam van de choke af en moet hij op normaal toeren terecht komen, laat je de motor in stilstand warm lopen zonde verder aan het gas te komen dan blijft hij hoog in zijn toeren tot het moment dat je het gaspedaal indrukt en weer loslaat.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: motor slaat niet aan
rijden zit er voorlopig niet in. De bus staat nu op de bokken achter. Ook heb ik nog geen kenteken.
Als ik het gaspedaal indruk, gaat hij inderdaad naar lagere toeren maar loopt daarna weer snel op.
Zou de verdelerkap de oorzaak kunnen zijn?
Deze is wel vrij nieuw maar als de motor stationair loopt, en raak de kap aan krijg ik een stroomstoot.
Dit hoort niet toch?
Als ik het gaspedaal indruk, gaat hij inderdaad naar lagere toeren maar loopt daarna weer snel op.
Zou de verdelerkap de oorzaak kunnen zijn?
Deze is wel vrij nieuw maar als de motor stationair loopt, en raak de kap aan krijg ik een stroomstoot.
Dit hoort niet toch?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor slaat niet aan
Staat de bus vochtig of condens op de kap, die verdelerkap mag niet doorslaan, eerst zorgen dat ie weer op z'n pootjes staat voordat je er onnodig aan gaat sleutelen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: motor slaat niet aan
Ik zie aan de buitenkant van de kap wel een haarscheurtje, maar of dit veel uitmaakt...
Om een en ander uit te sluiten, morgen maar even nieuwe halen.
Om een en ander uit te sluiten, morgen maar even nieuwe halen.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor slaat niet aan
Een haarscheurtje trekt vocht in en dat is een goede geleider, vandaar dat je dus een tik over je vingers kreeg, dat was de waarschuwing dat er iets niet goed was!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: motor slaat niet aan
Nieuwe verdelerkap dus...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: motor slaat niet aan
motor loopt weer prima.
uiteindelijk bleek dat de vacuümslang van de rembekrachtiger los zat.
Ik heb ook een nieuwe verdeelkap gemonteerd, maar krijg nog steeds een schok als ik bij het afstellen aan de ontsteking draai.
Bougiekabels zijn ook nieuw, dus daar zal het niet aan liggen toch?
uiteindelijk bleek dat de vacuümslang van de rembekrachtiger los zat.
Ik heb ook een nieuwe verdeelkap gemonteerd, maar krijg nog steeds een schok als ik bij het afstellen aan de ontsteking draai.
Bougiekabels zijn ook nieuw, dus daar zal het niet aan liggen toch?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor slaat niet aan
De kabels ook goed in de verdelerkap gedrukt, dat gaat best zwaar, zitten ze er te los boven in dan moet de vonk een eind springen en als de vingers van je dan een kortere weg is.......
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!