De caburateur op mijn motor is van slechte staat en wil deze laten reviseren.
Nu zit er op de motor een 30pict2. Ook heb ik op schap nog een 30pict3 welke ook aan revisie toe is.
Nu kan ik kiezen welke ik laat reviseren. Is de 30pict3 met 3 afstel schroeven beter dan de 30pict 2??
Zo ja laat ik die namelijk reviseren.
Ben benieuwd naar jullie meningen
Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
wat voor type motor heb je??
want heb zelf een 1600 type 1 motor en daar zit een 34pic 3 op
want heb zelf een 1600 type 1 motor en daar zit een 34pic 3 op
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
Het is een 1600 enkelpoorts blok
Daar hoort origineel een 30pict 2 of 3 op
Daar hoort origineel een 30pict 2 of 3 op
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
Zou dan zelf neigen naar de 3, en wellicht een iets grotere sproeier er in. Ze waren doorgaans al wat arm afgesteld, en de 5% bioethanol doet daar nog een schepje bovenop.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
Volgens mij is de 30-PICT-3 maar 1 jaar gebruikt op 1600 enkelpoort motoren waarna ze zijn overgeschakeld naar de 31-PICT-3. De 30-PICT-3 is daarna alleen gebruikt op 1200 motoren. Als de motor altijd goed gelopen heeft op de originele 30-PICT-2 carburateur, zou ik die reviseren. Overschakelen levert je verder weinig op tenzij je ook andere dingen aanpast aan de motor.
Zo had mijn Kever motor een 1600 enkelpoort met een iets hogere compressieverhouding (7,8:1 ipv 7,2:1). Die liep als een malle op een 34PICT4 van een latere 1300AR motor, maar had wel een andere sproeier bezetting nodig.
Kort gezegd: liep hij altijd goed? Is de oude carburateur te redden? Dan die laten reviseren.
Wil je toch een upgrade en dan naar een 31-PICT-3? Ik heb er nog eentje op de plank liggen die ook een opfrisbeurtje kan gebruiken. Stuur maar PB bij interesse.
Zo had mijn Kever motor een 1600 enkelpoort met een iets hogere compressieverhouding (7,8:1 ipv 7,2:1). Die liep als een malle op een 34PICT4 van een latere 1300AR motor, maar had wel een andere sproeier bezetting nodig.
Kort gezegd: liep hij altijd goed? Is de oude carburateur te redden? Dan die laten reviseren.
Wil je toch een upgrade en dan naar een 31-PICT-3? Ik heb er nog eentje op de plank liggen die ook een opfrisbeurtje kan gebruiken. Stuur maar PB bij interesse.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Welke caburateur 30pict2 of 30pict3
Uiteindelijk ben ik toch voor een 30 PICT 3 gegaan, die kon ik voor een leuk prijsje op de kop tikken. Is gereviseerd door rage en is klaar gemaakt voor een 1200 motor. Diegene die hem bij rage gekocht geeft had hem ongebruikt op de plank liggen.
Heb dus de sproeiers aangepast naar een 1600 motor. Dit is nu de bezetting:
112,5
140
55
65
Rijdt nu top!
Heb dus de sproeiers aangepast naar een 1600 motor. Dit is nu de bezetting:
112,5
140
55
65
Rijdt nu top!
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972