Kapotte kop, tips voor heropbouw

Gebruikersavatar
_ferry_
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di mar 20, 2018 19:58 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Kapotte kop, tips voor heropbouw

Bericht door _ferry_ » wo jan 08, 2020 12:17 pm

Ja, knapte er behoorlijk van op. Al kost het wel een hoop tijd.... Denk 2 a 3x zoveel plaatjes en beugeltjes in vergelijking met de de type 1.

Alleen van Rijn was te druk, nog een paar belletjes gedaan, maar dan is het meestal: dat besteden we uit. Of: dat kunnen we niet.
1 bedrijf kan het doen. Wel duurder dan Ahnendorp, maar dan inclusief hoofdlager passend maken. Precies dat wat Ahnendorp niet kan. Eerdaags nog even langs een lokaal bedrijf, denk niet dat ze het kunnen, maar misschien weten ze een adresje.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Kapotte kop, tips voor heropbouw

Bericht door old brumax » wo jan 08, 2020 13:16 pm

Kunnen en willen zijn 2 verscillende dingen, als je bij die beste man wat komt kopen spreekt hij gewoon behoorlijk nederlands, kom je later terug omdat iets niet goed is dan kan hij dat ineens niet meer en word het een bijzonder onaangenaam persoon, in mijn geval tenminste!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

vw56beetle
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Kapotte kop, tips voor heropbouw

Bericht door vw56beetle » ma mei 18, 2020 10:37 am

al iets verder kunnen komen met je blok ? moet voor mijn blok ook nog aan de gang, zit er aan te denken om het naar doesburg te brengen. nog tips ?

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Kapotte kop, tips voor heropbouw

Bericht door old brumax » ma mei 18, 2020 12:59 pm

Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
_ferry_
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di mar 20, 2018 19:58 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Kapotte kop, tips voor heropbouw

Bericht door _ferry_ » zo mei 31, 2020 22:25 pm

Ja het heeft een tijdje stilgelegen, verhuizen en verbouwen waar ik nog steeds vrij druk mee ben.
Was bij dat lokale bedrijf terechtgekomen, maandje wachttijd, na een maandje: hoe staat het er mee?
Oja, sorry, ga ermee aan de slag!
En dat herhaalde zich een paar keer, al met al weken verder, nog geen geboord carter.
Toen dus weer naar ahnendorp, in nog geen 2 weken heen en weer gestuurd en geboord. Mooi.
In de tussentijd heb ik wel het hele motorcompartiment onder handen genomen, bekabeling opgeknapt, schade door acculekkage opgeknapt en daarna gespoten.

Kon toen eindelijk aan de gang met het opbouwen. Uitmeten, drijfstangen en zuigers wisselen zodat de deck height zoveel mogelijk hetzelfde was. En daarna nog de koppen bewerkt zodat ik op c.a 8.1:1 compressie uitkwam, want met de standaard 60cc in de kop ging dat richting 8.7, wat mij aan de hoge kant leek voor een bus.


De boel opgebouwd, en vandaag eindelijk het hart weer in de bus geplaatst. Nog wel wat zaken te doen voordat hij weer rondjes kan draaien. Zo zal een demper wel handig zijn 8-) wat laatste aanpassingen aan de elektra doen, diverse slangetjes en afdichtrubbertjes nodig, afstelling nalopen. En als alles in orde is het laatste plaatwerk er op.

Afbeelding
Nou opschieten, zomer :P

Plaats reactie