
Al het plaatwerk gestraald. Ga ik zelf spuiten. Wel een hoop blok zeg! Al gauw 2 a 3x zoveel als de type 1. En het had heel wat tijd nodig om weer blank staal te zien:

2.0 liter, 8:1 compressie zuigers/cilinders
4-in-1 header met behoud van de kachelpijpen
BASS bewerkte koppen
"standaard" web-cam nokkenas, wat feitelijk die van een 914 is.
Getwijfeld over een snellere as, maar aangezien ik (voor nu) de standaard carburatie heb, leek mij dit de beste optie. Want een #73 of #86 is meer gemaakt voor toeren, en voor veel toeren moet ik dan eigenlijk ook de PDSIT's vervangen door webers of empi's. Verwacht dat dit al met optrekken goed loskomt.
En omdat ik nu wel wil weten wat de motor doet:

RPM
2xCHT
Lambda
voltage
verlichting
olietemp
oliedruk
binnentemperatuur
buitentemperatuur
En dat alles op 1 displaytje in plaats van een reeks metertjes zoals je vaak ziet. Past natuurlijk zo op de plek waar een klokje kan.