Kachelpotten mismatch

Plaats reactie
Job V
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 14:05 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Kachelpotten mismatch

Bericht door Job V » ma mar 18, 2019 17:11 pm

Ik heb EU kachelpotten onder mijn USA 2L Injectie GD Type 4 motor gezet omdat er helemaal geen potten opzaten.
Helaas zijn de aanjager gaten in deze nieuwe potten niet opgelijnd met de gaten in het plaatwerk. De ene zit onder de oliekoeler en is ovaal terwijl het gat in het plaatwerk ovaal is. Aan de bijrijders kant zitten de gaten wel redelijk onder elkaar maar is de pot rond en het plaatwerk ovaal.
Dit past dus voor geen meter? Hoe kan ik dat oplossen. Zijn er verloopstukken hiervoor of moet ik het europeese plaatwerk vinden?
Wie heeft er een oplossing?
Job
12/1976 T2b Westfalia Berlin weekender 2.0L injectie

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Kachelpotten mismatch

Bericht door Cali » ma mar 18, 2019 19:40 pm

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Aan de bijrijders kant heb ik hem met een tussenstukje vast kunnen zetten. Aan de bestuurderskant niet omdat er geen ruimte is.

Gebruikersavatar
hanhoo
Technische Commissie
Berichten: 6591
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hillegom

Re: Kachelpotten mismatch

Bericht door hanhoo » di mar 19, 2019 0:05 am

Ik vrees dat een wisseling van plaatwerk de enige optie is, of zelf een oplossing fabriceren.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 3905
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Kachelpotten mismatch

Bericht door wouthwortel » ma mar 25, 2019 15:18 pm

Kijk eens of je hier wat foto's kunt plaatsen, ik heb namelijk een aardige voorraad aan luchtbuizen liggen.
I am Wouth and I approve this message.

Plaats reactie