VEGE revisiemotor
VEGE revisiemotor
Hallo,
Ik ben op zoek naar een gereviseerd type1 onderblok.
Heeft iemand ervaring met de firma VEGE?
http://www.vegeuk.com/uk_en/
Er wordt gereviseerd in engeland, maar uitgeleverd vanuit nederland.
Bedankt
Ik ben op zoek naar een gereviseerd type1 onderblok.
Heeft iemand ervaring met de firma VEGE?
http://www.vegeuk.com/uk_en/
Er wordt gereviseerd in engeland, maar uitgeleverd vanuit nederland.
Bedankt
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VEGE revisiemotor
VEGE was een hele grote speler in de revisiemarkt, Had in nederland een aantal vestigingen wo Arnhem en volgens mij spijkenisse, na een brand zijn alle afdelingen hier gesloten en hebben ze alleen nog een kantoor en verkoopafdeling in nl.
Waar de blokken nu gereviseerd worden weet ik niet, daar doen de meest vreemde verhalen over de ronde.
Mijn eerste revisiemotor was een VG waar ik na een aantal kleine hobbels 135000 km mee heb gereden op lpg zonder enige problemen totdat
de krukas brak en het einde verhaal was!
Omdat ik een heel goede ervaring had met VG daar weer een besteld, deze liep goed maar na 40.000 bleek er een scheur in het carter te zitten helemaal van achter naar voor over het oliekanaal waardoor er een flinke olielekkage was, had al wel langere tijd olie gelekt maar het liep op een gegeven moment helemaal de spuigaten uit.
VG gebeld en de situatie uitgelegd waarna ze mij aanboden om een garantiemotor te leveren voor de helft van het geld van een complete revisie, ik had er uiteindelijk bijna 2 jaar mee gereden en ze gaven 1 jaar volle garantie of 100.000 km.
Goede deal zou je denken, dat was dus ook mijn idee.
Garantiemotor geplaatst maar al vrijwel meteen aangegeven dat hij niet goed liep, er zat totaal gen fut in, omdat het net begin winter was niet zo veel mee gereden +/_ 2500 km tot ik een rit naar Arnhem wilde maken maar bij schaarsbergen gaf hij er de brui aan en kon niet tegen die toch niet zo hoge heuvel op komen, einde verhaal!
weer VG gebeld en de situatie uitgelegd, moest ik de motor opsturen dan zou er een onderzoek komen wat er loos was, zo gezegd zo gedaan.
Bleek na onderzoek dat de nokkenas niet op tijd erin gezet was dus ik kreeg weer een andere garantiemotor, deze heeft bijna een week bij mij op tafel gestaan zonder dat ik er iets aan heb gedaan, had er geen goed gevoel bij, uiteindelijk bij mezelf besloten om de koppen te lichten en er eens binnen in te kijken, wat schetst mijn verbazing toen bleek dat er 1 gescheurde kop op zat!!!!!!!!!! met een flinke scheur dus niet een barstje die nauwelijks te zien was!!!
Weer de motor terug naar VG en omgeruild voor weer een andere, het hoeft geen betoog dat ik ook die eerst uit elkaar gehaald heb om van binnen te bekijken maar dat leek allemaal goed dus op en in gebouwd en eindelijk heb ik daar toch wel een aantal jaren mee rondgereden zonder verdere grote problemen maar mooi heeft die laatste nooit gelopen, veel lawaai en rouw.
Dat is mijn ervaring met VG ieder mag ervan denken wat hij zelf wil.
Allemaal nog een hele fijne feestdagen en een goed en gezond 2018!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Waar de blokken nu gereviseerd worden weet ik niet, daar doen de meest vreemde verhalen over de ronde.
Mijn eerste revisiemotor was een VG waar ik na een aantal kleine hobbels 135000 km mee heb gereden op lpg zonder enige problemen totdat
de krukas brak en het einde verhaal was!
Omdat ik een heel goede ervaring had met VG daar weer een besteld, deze liep goed maar na 40.000 bleek er een scheur in het carter te zitten helemaal van achter naar voor over het oliekanaal waardoor er een flinke olielekkage was, had al wel langere tijd olie gelekt maar het liep op een gegeven moment helemaal de spuigaten uit.
VG gebeld en de situatie uitgelegd waarna ze mij aanboden om een garantiemotor te leveren voor de helft van het geld van een complete revisie, ik had er uiteindelijk bijna 2 jaar mee gereden en ze gaven 1 jaar volle garantie of 100.000 km.
Goede deal zou je denken, dat was dus ook mijn idee.
Garantiemotor geplaatst maar al vrijwel meteen aangegeven dat hij niet goed liep, er zat totaal gen fut in, omdat het net begin winter was niet zo veel mee gereden +/_ 2500 km tot ik een rit naar Arnhem wilde maken maar bij schaarsbergen gaf hij er de brui aan en kon niet tegen die toch niet zo hoge heuvel op komen, einde verhaal!
weer VG gebeld en de situatie uitgelegd, moest ik de motor opsturen dan zou er een onderzoek komen wat er loos was, zo gezegd zo gedaan.
Bleek na onderzoek dat de nokkenas niet op tijd erin gezet was dus ik kreeg weer een andere garantiemotor, deze heeft bijna een week bij mij op tafel gestaan zonder dat ik er iets aan heb gedaan, had er geen goed gevoel bij, uiteindelijk bij mezelf besloten om de koppen te lichten en er eens binnen in te kijken, wat schetst mijn verbazing toen bleek dat er 1 gescheurde kop op zat!!!!!!!!!! met een flinke scheur dus niet een barstje die nauwelijks te zien was!!!
Weer de motor terug naar VG en omgeruild voor weer een andere, het hoeft geen betoog dat ik ook die eerst uit elkaar gehaald heb om van binnen te bekijken maar dat leek allemaal goed dus op en in gebouwd en eindelijk heb ik daar toch wel een aantal jaren mee rondgereden zonder verdere grote problemen maar mooi heeft die laatste nooit gelopen, veel lawaai en rouw.
Dat is mijn ervaring met VG ieder mag ervan denken wat hij zelf wil.
Allemaal nog een hele fijne feestdagen en een goed en gezond 2018!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: VEGE revisiemotor
Dank voor je reactie. Toch nog mar even goed over nadenken dan. Misschien Zijn er nog meet mensen die iets kunnen vertellen?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VEGE revisiemotor
JK in Engeland verkoopt maar VG volgens mij en die zullen toch niet allemaal zoveel problemen hebben neem ik aan!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: VEGE revisiemotor
Ik heb nu een vege revisiemotor erin zitten.
Ben er erg tevreden mee tot nu toe (1000km)
Olie kwam er bij de wissels erg schoon uit.
Loopt mooi, wel zelf de opbouw erop gezet...
Onderblok werd netjes in een stalen frame thuis bezorg, oude blok heb ik niet ingeruild (kon hem voor meer geld doorverkopen!)
Gaan veel verschillende verhalen, hoorde dat er een goede reorganisatie is geweest en dat de kwaliteit nu goed (constant) is.
Jaar garantie ennonbeperkt aantal km heeft mij wel overtuigd...
Ben er erg tevreden mee tot nu toe (1000km)
Olie kwam er bij de wissels erg schoon uit.
Loopt mooi, wel zelf de opbouw erop gezet...
Onderblok werd netjes in een stalen frame thuis bezorg, oude blok heb ik niet ingeruild (kon hem voor meer geld doorverkopen!)
Gaan veel verschillende verhalen, hoorde dat er een goede reorganisatie is geweest en dat de kwaliteit nu goed (constant) is.
Jaar garantie ennonbeperkt aantal km heeft mij wel overtuigd...
hoe???
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: VEGE revisiemotor
Je moet het treffen met revisiemotoren die aan de lopende band worden geproduceerd. Immers worden goede onderdelen hergebruikt na een inspectie. Daar kan van alles misgaan, ook op plekken wat ze niet van tevoren kunnen zien. Meestal gaat het wel goed, maar het blijft productiewerk. Zo ook het verhaal met de kop van OldBrumax hierboven. Deze had bij inspectie misschien als 'goed' zijn bestempeld en pas bij opspannen en/of eerste start zijn gescheurd.
Laten bouwen door een NL specialist op bestelling levert altijd meer aandacht op. Maar de prijs kan tot twee keer zo hoog uitvallen. Dat komt omdat ze hun eigen naam (en garantie) eraan verbinden en dus eerder nieuwe onderdelen zullen gebruiken. Voordeel is wel dat hij ook met 'iets extra' kan worden opgebouwd.
Laten bouwen door een NL specialist op bestelling levert altijd meer aandacht op. Maar de prijs kan tot twee keer zo hoog uitvallen. Dat komt omdat ze hun eigen naam (en garantie) eraan verbinden en dus eerder nieuwe onderdelen zullen gebruiken. Voordeel is wel dat hij ook met 'iets extra' kan worden opgebouwd.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VEGE revisiemotor
Denk dat ze op dit ogenblik wel beter zijn anders zou JK er ook acuut mee stoppen (denk ik)hanhoo schreef: ↑wo dec 27, 2017 16:07 pmJe moet het treffen met revisiemotoren die aan de lopende band worden geproduceerd. Immers worden goede onderdelen hergebruikt na een inspectie. Daar kan van alles misgaan, ook op plekken wat ze niet van tevoren kunnen zien. Meestal gaat het wel goed, maar het blijft productiewerk. Zo ook het verhaal met de kop van OldBrumax hierboven. Deze had bij inspectie misschien als 'goed' zijn bestempeld en pas bij opspannen en/of eerste start zijn gescheurd.
Laten bouwen door een NL specialist op bestelling levert altijd meer aandacht op. Maar de prijs kan tot twee keer zo hoog uitvallen. Dat komt omdat ze hun eigen naam (en garantie) eraan verbinden en dus eerder nieuwe onderdelen zullen gebruiken. Voordeel is wel dat hij ook met 'iets extra' kan worden opgebouwd.
Laten we er op een meeting eens een avondvullende discussie over hebben , lijkt me wel iets, biertje erbij vuurtje aan.............
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: VEGE revisiemotor
Waarom niet een blok laten bij HR Engineering?
Kun je altijd langs gaan om je wensen en eisen te bespreken.
Heb ik ook gedaan.
En na afloop afstellen op hun rollenbank, weet je meteen zeker dat je voorlopig vooruit kunt.
Kun je altijd langs gaan om je wensen en eisen te bespreken.
Heb ik ook gedaan.
En na afloop afstellen op hun rollenbank, weet je meteen zeker dat je voorlopig vooruit kunt.
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: VEGE revisiemotor
Ook daar kan ik je een heel droeveg verhaal vertellen, maar dan onder ons!! Met een biertje erbij enzo om het nog een beetje gezelling te houden!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!