Lambda, tips?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Lambda, tips?

Bericht door Cali » vr sep 15, 2017 13:44 pm

Ik zou graag een wideband Lambdasensor en display (op dashboard) op mijn bus willen zetten (2.0 injectie). Hebben jullie tips voor welke de lange afstand kan overbruggen?

Verder zit er nu al een lambdasensor op voor de ECU. De huidige wil ik vervangen door de wideband, zodat ik geen extra gaatje in de uitlaat hoef te maken. Weten jullie of een wideband mogelijk is als vervanging voor de oude analoge? Is een draadje daarvan door te trekken en als signaal te gebruiken?

Doel van de wideband is om de motor wat beter in de gaten te houden en af te stellen. Hij rijdt prima, maar het kan net iets beter.

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Lambda, tips?

Bericht door Cali » di sep 19, 2017 14:20 pm

Helemaal niet? Volgens mij zijn er wel nieuwe type Lambda's met een output voor het motormanagement. Maar is iemand het gelukt om de output te linken aan de ECU van een 2 liter injectie.

Ook iemand die een Lambdameter onder zijn dashboard heeft hangen?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Lambda, tips?

Bericht door blokkever » wo sep 20, 2017 9:26 am

Dat kan zeker, je kunt de controller gewoon in de motorruimte plaatsen en een analoge uitgang gebruiken voor een klokje voorin.
Bij de meeste after market controllers kun je ook een narrow band uitgang emuleren welke je dan kunt gebruiken in plaats van de bestaande lambda sensor.
Ik heb zelf de Innovale LC-1 in mijn bus, deze is al niet meer leverbaar en is inmiddels opgevolgd door de Innovate LC-2 http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php.
Deze beschikt over alle functies die je nodig hebt, maar er zijn ook andere merken die al deze functies hebben.
Als tip kan ik je geven dat je het beste voor een controller met Bosch LSU 4.9 sensor kunt kiezen, deze zijn minder storingsgevoelig dan de oudere LSU 4.2 sensor.

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Lambda, tips?

Bericht door Cali » wo sep 20, 2017 22:15 pm

Thanks! Dat biedt perspectief.

Plaats reactie