Dit zou zomaar de eerste keer olie verversen na de revisie kunnen zijn. Er is duidelijk iets afgebroken ergens, of het een restant van de revisie is? Lord knows. Zat er naast deze brokken nog veel slijpsel in de olie?
Als de motor voor de rest goed loopt en geen trillingen of bijgeluiden heeft, zou ik gewoon doorrijden. Na 1500 km is het kwaad toch al geschied. Het oliefilter behoed je voor meer motorschade en als er door het afbreken iets enorm aan het slijten is, had je dat wel in de olie kunnen terugvinden. Gewoon verversen dus, en na 500km nog eens kijken hoe de olie eruit ziet. Als het geen glinsterbak is en verder vrij van brokken, lekker doorrijden.
Dit zijn grote brokken die je eruit hebt gehaald en duidelijk geen staal. Dat zegt mij dat het niets cruciaals van de draaiende delen hoeft(!) te zijn. Wat ik al zei: als het wel cruciaal is, dan is het kwaad al geschied. En als er iets is geweest wat te weinig ruimte had (krukas tegen het carter bijvoorbeeld), heeft die het bij deze nu wel.
Stukken aluminium in olie...
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Stukken aluminium in olie...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Busfever
- Nieuweling
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 26, 2014 6:39 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Odijk
- Contacteer:
Re: Stukken aluminium in olie...
Verwijdert
Laatst gewijzigd door Busfever op di aug 08, 2017 7:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Stukken aluminium in olie...
Busfever schreef:Heb nog eens naar de foto gekeken lijk wel een stuk uit de zuiger tussen de zuigerveren. Dit moet van een oude schade zijn voor revisie.
even alle reacties lezen!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!