Choke carburateur hangt / motor hapert soms en trekt soms sl

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Choke carburateur hangt / motor hapert soms en trekt som

Bericht door old brumax » ma jul 31, 2017 20:21 pm

Gewoon de oude kabels weggooien en een setje nieuwe erin ook naar de bobine, asl ze doorslaan word de spanning weggeleid en heb je geen vonk op de bougie maar thevens bij een beetje benzine lekkage grotere kans op brand!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Choke carburateur hangt / motor hapert soms en trekt som

Bericht door hanhoo » ma jul 31, 2017 20:44 pm

Zolang je op vakantie bent: bougiekabels een voor een eraf trekken/terugplaatsen en visueel inspecteren. Als je een vonk hebt gevoeld, moeten er haarscheuren zichtbaar zijn.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Choke carburateur hangt / motor hapert soms en trekt som

Bericht door old brumax » ma jul 31, 2017 20:50 pm

hanhoo schreef:Zolang je op vakantie bent: bougiekabels een voor een eraf trekken/terugplaatsen en visueel inspecteren. Als je een vonk hebt gevoeld, moeten er haarscheuren zichtbaar zijn.

Hoeft niet perse, heb meegemaakt dat je in het donker aan prachtig blauwe vonkenspectakel zag als je er even de plantenspuit overheen liet gaan en bij inspectie was er (vrijwel) niets aan de kabel te zien, als je wist waar hij het deed kon je een minuscuul speldenprikje zien die normaal compleet over het hoofd zag!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
DasBus
Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 17, 2009 19:45 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Haarlem

Re: Choke carburateur hangt / motor hapert soms en trekt som

Bericht door DasBus » wo aug 02, 2017 16:02 pm

Dus nu bougiekabels vervangen...ook meteen nieuwe rotor en nieuwe verdeelkap. Rotor zag er in de vergelijking met de nieuwe niet super uit trouwens. Motor liep meteen een stuk minder slecht. Afgesteld met de stroboscoop maar nog steeds zo nu en dan een plofje. Op advies vd Noorse garage waar ik de spullen besteld had en de lamp geleend uiteindelijk de idel op de carb omhoog gedraaid. Hij draait nu volgens mij wel goed. Ik kwam in ieder geval de berg weer op en hoorde niks. Thuis ga ik er verder mee. Bedankt voor de hulp zover allemaal!

Plaats reactie