Problemen luchttoevoer....!?

Plaats reactie
markdepooter
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Problemen luchttoevoer....!?

Bericht door markdepooter » za jul 15, 2017 13:41 pm

Fanaten!

Al ruime tijd sputter ik met een probleem met t2, type 4 motor met dual carb solex.
- koude start, redelijk tot prima en snel op volle kracht aan de slag
- korte rit met semiwarme motor en kort afgezet, bijvoorbeeld om je kind naar school te brengen, prima start en rijdt snel op volle kracht weg
- lange rit, motor op volledige temperatuur rijdt goed. Bij stationair draaien draait hij dan slecht, bij afzetten en opnieuw starten is het een drama.

Dat laatste is dus onhandig, valt vaak stil en ik heb het gevoel dat ik pas op rijsnelheid weer power krijg. Om die reden denk ik dat het te maken heeft met de luchttoevoer die pas op snelheid weer in orde is. Ik heb al (heel kort) luchtfilter even weggehaald om te kijken of dat hielp, maar niet echt. Wel haalt hij de lucht uit het motorcompartiment, waar de kwaliteit van de lucht dus zeer slecht is bi stationair toerental. Hoe is de aanvoer bij het filter bij jullie gedetailleerd? Forceren jullie bv door nog slang te leiden dichter naar de oortjes?

gr Mark

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Problemen luchttoevoer....!?

Bericht door Cali » za jul 15, 2017 16:50 pm

Nee hoor heeft niets te maken met waar de lucht vandaan komt. De luchtstroom gaat dermate snel dat het altijd vers is (lees: voldoende zuurstof). Ik zou het eerder zoeken in een slecht benzine/luchtmengsel bij warme motor. De verhouding moet dan immers anders dan bij koude motor. Denk bijvoorbeeld aan choke, toerental (hoger?) en standaardmengsel in de carb.
Stel je het wel regelmatig opnieuw af? Bij rijden merk je weinig van slechte verhouding, wel bij lage toerental.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Problemen luchttoevoer....!?

Bericht door fahtal » zo jul 16, 2017 9:28 am

Nieuwe contactpunten of beter afstellen
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie