Warme start Injectie slecht

superkever
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Warme start Injectie slecht

Bericht door superkever » di aug 08, 2017 23:04 pm

Massastrip heb ik bij links bij de bak zien zitten. Zal deze eerdaags toch nog even loshalen en contactvlakken controleren, schoonmaken want strip zelf zit onder de bodycoating. Dus misschien zijn de contactvlakken niet schoon.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Warme start Injectie slecht

Bericht door old brumax » vr sep 08, 2017 20:39 pm

Heb je geprobeerd om met warme motor te starten met vol gas, als hij nl extra benzine krijgt dan verzuipt ie en daar helpt meer lucht om het mengsel in balans te krijgen!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

superkever
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Warme start Injectie slecht

Bericht door superkever » ma sep 11, 2017 14:30 pm

old brumax schreef:Heb je geprobeerd om met warme motor te starten met vol gas, als hij nl extra benzine krijgt dan verzuipt ie en daar helpt meer lucht om het mengsel in balans te krijgen!


Ja dat heb ik ook geprobeerd en moet zeggen dat met vol gas starten dan vaak lukt. Maar niet altijd, zeker niet na een heel lange rit. Misschien doordat de motor dan nog iets warmer is?

Maar ik heb er nu een extra bimetaal schakelaar (€1,37 bij Conrad :D ) tussen het massa contact (W) van de nieuwe TTS en CSV gezet. De extra bi-metaal schakelaar zorgt er nu voor dat de CSV bij >50 grad C niet wordt geactiveerd. De bimetaal schakelaar sluit weer bij 35 grad C en lager. Hiermee wordt de CSV dus onder vergelijkbare omstandigheden geactiveerd als met een oude originele Bosch TTS waar een bi-metaal contact in zat. Tot nu toe lijkt dit goed te werken.

Plaats reactie