Goedemorgen
Mijn t2 a/b (1972) heeft sinds een paar weken het volgende:
Wanneer ik de rem intrap gaat het toerental flink omhoog, ik heb al nagekeken of de gaskabel misschien ergens door de remkabel wordt meegetrokken. Dit is helaas niet zo.
De terugslagklep van de vacuümslang vanuit de rembekrachtiger heb ik vervangen omdat ik hoopte dat het hier misschien mee te maken had. Dit hielp helaas ook niet.
Komt dit één van jullie dit probleem bekend voor? Zou dit nog iets anders kunnen zijn dan de rembekrachtiger? Iemand een idee hoe dit te testen? Het kan natuurlijk geen kwaad om de rembekrachtiger te vervangen maar het is zonde als het niet nodig is.
Als ik de rembekrachtiger zou vervangen is het dan aan te raden ook direct de hoofdremcilinder te vervangen? Ik heb al even gekeken en als ik de rembekrachtiger + hoofdremcilinder vervang ben ik al snel 700/800 euro kwijt (dan heb ik gekeken naar A-kwaliteit bij Paruzzi).
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Toerental omhoog bij intrappen rem
- retroroadtrip
- Nieuweling
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo sep 18, 2016 18:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Harderwijk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Toerental omhoog bij intrappen rem
Ik zou een stukje zonder rembekrachtiger gaan rijden. De aansluiting op je inlaat afdoppen en dan een testrit (voorzichtig, je remt wel heel anders nu. Ga bijvoorbeeld niet testen op de snelweg, maar gewoon op een rustig weggetje waar je voldoende remweg hebt). Hiermee kan je aantonen dat het wel of niet te maken heeft met je rembekrachtiging, al lijkt het daar wel sterk op.
Je rembekrachtiger zelf kan problemen geven, maar het kan ook zo zijn dat bijv. de slang gewoon lek is. Die tussen je inlaat en de rembekrachtiger. Heb je die ook al helemaal gecontroleerd? En ook de aansluitingen?
Bekrachtiger en hoofdremcilinder hoeven niet noodzakelijk tegelijk gedaan te worden.
Je rembekrachtiger zelf kan problemen geven, maar het kan ook zo zijn dat bijv. de slang gewoon lek is. Die tussen je inlaat en de rembekrachtiger. Heb je die ook al helemaal gecontroleerd? En ook de aansluitingen?
Bekrachtiger en hoofdremcilinder hoeven niet noodzakelijk tegelijk gedaan te worden.
Take the planet and make it spin your way
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Toerental omhoog bij intrappen rem
In Duitsland op eBay is dezelfde bekrachtiger een stuk goedkoper
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- retroroadtrip
- Nieuweling
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo sep 18, 2016 18:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Harderwijk
Re: Toerental omhoog bij intrappen rem
Ok top, bedankt voor jullie reacties.
Heb de slang wel even vluchtig nagekeken maar nog niet heel uitgebreid, ga ik doen en zal zonder bekrachtiger gaan testen.
Mocht ik toch moeten gaan vervangen dan zal ik eBay checken.
Heb de slang wel even vluchtig nagekeken maar nog niet heel uitgebreid, ga ik doen en zal zonder bekrachtiger gaan testen.
Mocht ik toch moeten gaan vervangen dan zal ik eBay checken.
- retroroadtrip
- Nieuweling
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo sep 18, 2016 18:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Harderwijk
Re: Toerental omhoog bij intrappen rem
Alle slangen vervangen omdat er 2 heel slecht waren, helaas verholp dit niet het probleem. Toch maar een nieuwe rembekrachtiger bestelt en afgelopen week vervangen, probleem is nu verholpen Lag dus toch aan de rembekrachtiger. Alles weer netjes nu.
Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor jullie hulp!