Eerste weekend met bus 2lt, CL motor, 1977, 240000 km op de teller, nooit gereviseerd. 600 km gereden en verbruik gemeten, was erg benieuwd:1 op 9.
Veelalsnelweg, maar zo zuinig had ik niet verwacht. Carbs waren in Nijkerk afgesteld, ook stangenstelsel gereviseerd. Met 123 onsteking nog zuiniger te maken dus....
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Verbruik
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Verbruik
Netjes!
Verwacht geen wonderen van de 123 ignition, je kunt de motor er mooier mee laten lopen maar invloed op het verbruik is maar heel gering er van uitgaande dat je huidige ontsteking goed staat afgesteld.
hoe weet jij eigenlijk dat je motor nog nooit is gereviseerd? type CL heb ik ook nog nooit van gehoord, ik ken de types, CJ, GD en GE als 2 liter motor voor een T2, verder zijn er nog wat types voor een T3 en 914 maar daar zit ook geen CL bij, ik denk dat je een CJ hebt aangezien je het over carburateurs hebt.
Verwacht geen wonderen van de 123 ignition, je kunt de motor er mooier mee laten lopen maar invloed op het verbruik is maar heel gering er van uitgaande dat je huidige ontsteking goed staat afgesteld.
hoe weet jij eigenlijk dat je motor nog nooit is gereviseerd? type CL heb ik ook nog nooit van gehoord, ik ken de types, CJ, GD en GE als 2 liter motor voor een T2, verder zijn er nog wat types voor een T3 en 914 maar daar zit ook geen CL bij, ik denk dat je een CJ hebt aangezien je het over carburateurs hebt.
- koosschut
- Beginner
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za aug 08, 2009 0:02 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Castricum
Re: Verbruik
Te snel getypt...bedoel type CJ
Ter aanvulling: betreft automaat, dus dan helemaal netjes, toch
Vorige eigenaren zijn bekend, ook onderhoudspapieren (hoewel van een bepaalde periode info mist), nergens iets te achterhalen en ....altijd zijn onderhoudsbeurten gehad
Ter aanvulling: betreft automaat, dus dan helemaal netjes, toch
Vorige eigenaren zijn bekend, ook onderhoudspapieren (hoewel van een bepaalde periode info mist), nergens iets te achterhalen en ....altijd zijn onderhoudsbeurten gehad
[color=#408000]'luchtgekoeld met automaat is tuffen op geluid' [/color]
Re: Verbruik
Netjes het verbruik van je 2.0, en al helemaal voor een automaat!
En leuk je het weekend gesproken te hebben.
Mvg Jan
En leuk je het weekend gesproken te hebben.
Mvg Jan
- koosschut
- Beginner
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za aug 08, 2009 0:02 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Castricum
Re: Verbruik
Ins gelijks thx...zie je weer in Wanrooy..gr Koos
[color=#408000]'luchtgekoeld met automaat is tuffen op geluid' [/color]
Re: Verbruik
Een verbruik van 1 op 9 is wel erg weinig, wel netjes en stukken goedkoper . Mijn verbruik van een GE motor (injectie ipv carb. dus) is 1 op 7. Wel alles meegenomen qua stad, snelweg en camperuitrusting.
Hoe hoog loopt je temperatuur eigenlijk op? Bij zo'n laag verbruik kan ik me voorstellen dat de temperatuur hoger is door hetere koppen? En hoe hard rijd je? Ik meestal tegen de 100.
Hoe hoog loopt je temperatuur eigenlijk op? Bij zo'n laag verbruik kan ik me voorstellen dat de temperatuur hoger is door hetere koppen? En hoe hard rijd je? Ik meestal tegen de 100.