Nu heb ik deze op mijn projectmotor maar deze staat mooi in mijn garage.
Ik wil m inzetten in mijn huidige 2 liter CJ met iets verhoogde compressie.
Is er al een mooie curve beschikbaar binnen de club voor deze set-up van een type 4?
Ik kan twee curves voeren dus ben benieuwd of er beschikbaar zijn?
groet
Lex
123 tune
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: 123 tune
De ene curve is voor benzine en de andere is voor LPG.
Toch??
Toch??
I am Wouth and I approve this message.
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: 123 tune
Ik heb een 123 tune met een GE motor en de bijbehorende curve. Heb je daar wat aan? (ik kan een laptop aansluiten en een screenshot maken, geen idee verder)
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: 123 tune
Ik heb ook een 123 tune voor mijn busmotor (GD) gekocht, maar nog geen curve daarvoor.
Momenteel gebruik ik deze op mijn keverblok, curve daarvoor heb ik zelf gemaakt m.b.v. de timer functie die beschikbaar is in de software.
Momenteel gebruik ik deze op mijn keverblok, curve daarvoor heb ik zelf gemaakt m.b.v. de timer functie die beschikbaar is in de software.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: 123 tune
Ik weet niet welke verdeler er origineel op jou motor zat maar je kunt de vervroegingsgegevens opzoeken op http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#B7679.
Op mijn motor zit de 021-905-205P en daarvan is de curve: Vacuum: 8.5-11deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 8-13deg @ 1600 rpm, 20.5-24.5 @ 3400 rpm
Voor een motor met verhoogde compressie heb je theoretisch minder vervroeging nodig, dus zou ik beginnen aan de laagste kan van de range.
Daarna kun je in verschillende toerengebieden gaan tunen m.b.v. de timerfunctie.
Op mijn motor zit de 021-905-205P en daarvan is de curve: Vacuum: 8.5-11deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 8-13deg @ 1600 rpm, 20.5-24.5 @ 3400 rpm
Voor een motor met verhoogde compressie heb je theoretisch minder vervroeging nodig, dus zou ik beginnen aan de laagste kan van de range.
Daarna kun je in verschillende toerengebieden gaan tunen m.b.v. de timerfunctie.