123 tune

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

123 tune

Bericht door gruns.lex » di mei 23, 2017 21:55 pm

Nu heb ik deze op mijn projectmotor maar deze staat mooi in mijn garage.
Ik wil m inzetten in mijn huidige 2 liter CJ met iets verhoogde compressie.
Is er al een mooie curve beschikbaar binnen de club voor deze set-up van een type 4?
Ik kan twee curves voeren dus ben benieuwd of er beschikbaar zijn?

groet

Lex

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: 123 tune

Bericht door wouthwortel » di mei 23, 2017 23:02 pm

De ene curve is voor benzine en de andere is voor LPG.
Toch??
I am Wouth and I approve this message.

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: 123 tune

Bericht door Reef blue » wo mei 24, 2017 9:07 am

Ik heb een 123 tune met een GE motor en de bijbehorende curve. Heb je daar wat aan? (ik kan een laptop aansluiten en een screenshot maken, geen idee verder)
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: 123 tune

Bericht door blokkever » wo mei 24, 2017 18:25 pm

Ik heb ook een 123 tune voor mijn busmotor (GD) gekocht, maar nog geen curve daarvoor.
Momenteel gebruik ik deze op mijn keverblok, curve daarvoor heb ik zelf gemaakt m.b.v. de timer functie die beschikbaar is in de software.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: 123 tune

Bericht door blokkever » do mei 25, 2017 18:34 pm

Ik weet niet welke verdeler er origineel op jou motor zat maar je kunt de vervroegingsgegevens opzoeken op http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#B7679.
Op mijn motor zit de 021-905-205P en daarvan is de curve: Vacuum: 8.5-11deg Adv @ 7.9 In. Hg; Centrifugal: 8-13deg @ 1600 rpm, 20.5-24.5 @ 3400 rpm

Voor een motor met verhoogde compressie heb je theoretisch minder vervroeging nodig, dus zou ik beginnen aan de laagste kan van de range.
Daarna kun je in verschillende toerengebieden gaan tunen m.b.v. de timerfunctie.

Plaats reactie