brandschot/tank
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
brandschot/tank
Ik wil mijn tank uitbouwen voor schoonmaak.
De motor is gedemonteerd en ik kan dus goed bij het brandschot.
Ik heb de schroeven aan de zijkant van het brandschot losgedraaid. Ook die twee aan de onderkant.
Zitten er aan de bovenkant ook schroefjes en moet ik het " plafondje " ook demonteren?
Dit is het plafond met de groten gaten erin.
De motor is gedemonteerd en ik kan dus goed bij het brandschot.
Ik heb de schroeven aan de zijkant van het brandschot losgedraaid. Ook die twee aan de onderkant.
Zitten er aan de bovenkant ook schroefjes en moet ik het " plafondje " ook demonteren?
Dit is het plafond met de groten gaten erin.
-
- Gevorderde
- Berichten: 861
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
- Locatie: boxtel
- Contacteer:
Re: brandschot/tank
wat ik me herinner (het is alweer een tijdje geleden) zitten rondom schroefjes die je allemaal moet losmaken, en inderdaad twee gemene schroefjes die er van onderaf erin zijn geschroefd. En dan zou het schot los moeten laten. Dat "plafond" is neem ik aan het dempingsmateriaal aan de bovenkant van je motorruimte, tot zover ik weet hoeft dat er niet uit.
Als je daar bent, zou ik de slangetjes van de ontluchting vervangen achter het schot boven de tank, ongeacht in welke toestand ze nu zijn. En de vulslang uitgebreid inspecteren en bij de minste haarscheurtjes of uitdrogingsverschijnselen gelijk vervangen.
Als je daar bent, zou ik de slangetjes van de ontluchting vervangen achter het schot boven de tank, ongeacht in welke toestand ze nu zijn. En de vulslang uitgebreid inspecteren en bij de minste haarscheurtjes of uitdrogingsverschijnselen gelijk vervangen.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: brandschot/tank
Zit aan de bovenkant in een randje, dus zijkant en onder los dan naar je toe halen aan de onderkant en dan naar beneden eruit trekken, zit kit tussen dus kan nod wel eens een beetje zwaar gaan!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: brandschot/tank
Zat erg vast ja, totdat ik ( te laat ) erachter kwam, dat er niet twee maar vier schroefjes vanonder in zijn geschroefd. De weet beugels van de tank heb ik los, zitten er nog schroeven die ik los moet draaien?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: brandschot/tank
loekie61 schreef:Zat erg vast ja, totdat ik ( te laat ) erachter kwam, dat er niet twee maar vier schroefjes vanonder in zijn geschroefd. De weet beugels van de tank heb ik los, zitten er nog schroeven die ik los moet draaien?
Vulslang en benzinemeter en de benzineslang onderzijde los gehaald en de benzine afgetapt?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: brandschot/tank
Is uiteindelijk gelukt. erg krappe boel allemaal.
Ik heb de tank geïnspecteerd binnenin, en met wat spoelen, is de tank weer schoon.
Heeft er iemand nog tips waar ik het beste mee kan spoelen?
Of gewoon wat benzine gebruiken?
Ik heb de tank geïnspecteerd binnenin, en met wat spoelen, is de tank weer schoon.
Heeft er iemand nog tips waar ik het beste mee kan spoelen?
Of gewoon wat benzine gebruiken?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: brandschot/tank
Er zijn heel veel middeltjes die je portemonnee een hoop lichter kunnen maken. Of je die moet gebruiken zie je pas als je met een zaklamp in de tank kijkt. Maar aangezien de tank bij een T2 redelijk is opgesloten, is er meestal geen noodzaak voor roestpreventie of wat ook. Gewoon benzine of zelfs water geen probleem. Als je daarna maar goed laat drogen en snel weer vult met benzine. Niet leeg in een hoek laten staan.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"