Wat is de optimale curve van een 123 ontsteking met vacuum voor een standaard dubbelpoorts AS 1600 motor met 34PICT3 carburateur in een T2b?
Ik heb de 123 ontsteking al in huis, maar de documentatie noemt dit type motor en de originele ontsteking niet.
Het verkoopunt raadt curve 6 aan, eerder heb ik curve 0 gehoord. Nu zit er een flink verschil tussen deze curves.
Of zijn de centrifugaal- en vacuum curves van de standaard ontsteking (0 231 168 015) bekend?
Wie heeft er ervaring/ advies?
123 curve AS 1600 motor?
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
123 curve AS 1600 motor?
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: 123 curve AS 1600 motor?
Hier staat een lijst met verdelers incl. specificaties:
http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm
http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: 123 curve AS 1600 motor?
Mooie site met veel info, mn exacte ontsteking, met VW nr 043 905 205 L staat er niet bij, maar ik ga beginnen met een curve die dit nummer zonder L benadert. Curve 6 lijkt veel te veel vervroeging op te leveren, tot 39graden tov 33 van de originele ontsteking. Daarom begin ik met curve 2.0
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: 123 curve AS 1600 motor?
Gerard schreef:Mooie site met veel info, mn exacte ontsteking, met VW nr 043 905 205 L staat er niet bij, maar ik ga beginnen met een curve die dit nummer zonder L benadert. Curve 6 lijkt veel te veel vervroeging op te leveren, tot 39graden tov 33 van de originele ontsteking. Daarom begin ik met curve 2.0
En heb je nog wat kunnen testen? ik heb hem nog steeds op 0 (one fits all) staan, groot nadeel vindt ik dat je de hele verdeler uit moet bouwen om hem naar een andere setting te zetten.
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: 123 curve AS 1600 motor?
Vandaag even met de curves aan het stoeien geweest, en daarbij heb ik hem gesteld op curve A, deze komt overeen met een verdeler die op een 1600 dubbelpoorts busmotor heeft gezeten, heb nu min of meer een standaard dubbelpoorts 1776.
Curve 0 de standaard cuve gaf bij mij teveel vervroeging, max. dik voorbij de 30 graden hoeveel precies weet ik niet aangezien ik geen graden poelie heb.
Moet zeggen dat de verschillen niet of nauwelijks voelbaar zijn wellicht dat het te zien is op een testbank maar in de praktijk dus niet te voelen.
Curve 0 de standaard cuve gaf bij mij teveel vervroeging, max. dik voorbij de 30 graden hoeveel precies weet ik niet aangezien ik geen graden poelie heb.
Moet zeggen dat de verschillen niet of nauwelijks voelbaar zijn wellicht dat het te zien is op een testbank maar in de praktijk dus niet te voelen.