Hi allemaal,
We hebben een gereviseerde 1600 AS motor op de kop getikt voor onze T2A uit 1971. Dit motorblok is tussen '73 en '79 geproduceerd. Nu ben ik benieuwd of er zaken zijn waar ik rekening mee moet houden, gezien het blok van origine niet voor een T2A is gebouwd.
Ter illustratie: Ik ga er van uit dat ik de motorsteunen en uitlaat voor een T2B moet hebben, omdat deze samen gaan met het blok. Vervolgvraag: is de T2B motorsteun dan wel weer compatibel met onze T2A?
Zijn er naast de motorsteunen en uitlaatgerelateerde onderdelen andere zaken waar we op moeten letten?
Groetjes,
Bob
T2B AS motorblok in T2A
- KoosAbrikoos
- Beginner
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo okt 28, 2015 18:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groenlo
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: T2B AS motorblok in T2A
Heb zelf ook een as blok in mijn t2a. Je behoudt de motorsteun van je t2a. In uitlaat zit volgens mij geen verschil. Is die erop zit goed. Gewoon gebruiken
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
zij die vielen zijn gevallen
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: T2B AS motorblok in T2A
De A motorsteun moet prima over te zetten zijn. Uitlaat past ook gewoon. Koppeling / vliegwiel wel even opmeten. vaak hebben de enkelpoortjes een 180mm en de dubbelpoorten een 200mm koppeling/vliegwiel/drukgroep.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"