T2B AS motorblok in T2A

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoosAbrikoos
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo okt 28, 2015 18:50 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groenlo

T2B AS motorblok in T2A

Bericht door KoosAbrikoos » zo jan 15, 2017 13:32 pm

Hi allemaal,

We hebben een gereviseerde 1600 AS motor op de kop getikt voor onze T2A uit 1971. Dit motorblok is tussen '73 en '79 geproduceerd. Nu ben ik benieuwd of er zaken zijn waar ik rekening mee moet houden, gezien het blok van origine niet voor een T2A is gebouwd.

Ter illustratie: Ik ga er van uit dat ik de motorsteunen en uitlaat voor een T2B moet hebben, omdat deze samen gaan met het blok. Vervolgvraag: is de T2B motorsteun dan wel weer compatibel met onze T2A?

Zijn er naast de motorsteunen en uitlaatgerelateerde onderdelen andere zaken waar we op moeten letten?

Groetjes,

Bob

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4840
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: T2B AS motorblok in T2A

Bericht door Thijs84 » zo jan 15, 2017 16:59 pm

Heb zelf ook een as blok in mijn t2a. Je behoudt de motorsteun van je t2a. In uitlaat zit volgens mij geen verschil. Is die erop zit goed. Gewoon gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: T2B AS motorblok in T2A

Bericht door hanhoo » zo jan 22, 2017 13:15 pm

De A motorsteun moet prima over te zetten zijn. Uitlaat past ook gewoon. Koppeling / vliegwiel wel even opmeten. vaak hebben de enkelpoortjes een 180mm en de dubbelpoorten een 200mm koppeling/vliegwiel/drukgroep.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie