Overmatige cappuccino

Plaats reactie
Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Overmatige cappuccino

Bericht door Tante Leen » zo nov 20, 2016 18:21 pm

Bij het olie verversen ontdekte ik dat er flink wat mocca kleurige cappuccinoschuim op de vuldop en in die zwarte buis van mijn olievulpot naar de luchtfilter zit. Toen ik met mijn vinger in het gaatje, naast de vuldop waar die zwarte buis normaal zit die dus naar je luchtfilter gaat ging, voelde dit vies en zanderig.. Is dit ernstig en wat te doen?
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Overmatige cappuccino

Bericht door old brumax » zo nov 20, 2016 18:25 pm

Dat is vrij normaal in deze tijd van het jaar als je niet lang genoeg met de bus rijd, stook je hem langer heet dan verdwijnt dat langzaam.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: Overmatige cappuccino

Bericht door Tante Leen » zo nov 20, 2016 18:29 pm

En dat zandje?
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Overmatige cappuccino

Bericht door old brumax » zo nov 20, 2016 19:08 pm

Dat hoort daar niet te zitten, zijn het geen roestkorreltjes uit het luchtfilter, anders de boel een s goed schonmaken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Re: Overmatige cappuccino

Bericht door Davistev13 » ma nov 21, 2016 19:51 pm

Inderdaad dat komt omdat je kleine stukje rijdt . Als je nu even een stukje van een half uurtje op de snelweg rijdt dan is het weg. Ik heb nog een uitwasbare filter. Ik doen dan een paar liter benzine in een emmer en was zo de viezigheid doormiddel van het onderdompelen van de filter. Benzine kan je gewoon hergebruiken door de benzine op een stukje stof te zeven en dan weer terug gieten in je jerry can

Gr david

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: Overmatige cappuccino

Bericht door Tante Leen » di nov 22, 2016 18:44 pm

Dat zandje zit niet zozeer in de buis als wel in het gat waar die buis op aansluit op de olievuldop.... dat baart me zorgen, want die haal ik er niet zomaar af! Zag dat ik sowieso mijn luchtfilter moet vervangen, dus die komt op het to do lijstje voor komend voorjaar. :)
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Overmatige cappuccino

Bericht door hanhoo » di nov 29, 2016 21:51 pm

Tante Leen schreef:Bij het olie verversen ontdekte ik dat er flink wat mocca kleurige cappuccinoschuim op de vuldop en in die zwarte buis van mijn olievulpot naar de luchtfilter zit. Toen ik met mijn vinger in het gaatje, naast de vuldop waar die zwarte buis normaal zit die dus naar je luchtfilter gaat ging, voelde dit vies en zanderig.. Is dit ernstig en wat te doen?


Luchtfilter te laat vervangen. Zo gauw mogelijk schoonmaken en verversen. Die mocca: korte ritjes en vocht. Is normaal. Olie verversen (goede kwaliteit klassieker olie 20w50 met hoog zink gehalte) en niets meer aan doen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie