Thermo Time Switch

Plaats reactie
superkever
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Thermo Time Switch

Bericht door superkever » zo nov 13, 2016 20:28 pm

Ik ben op zoek naar een Thermo Time Switch voor mijn 2.0 GE injectie motor. Het originele VW partnr is 0280130214 en vervangende Bosch classic partnr F026T03100.
Na wat googlen kom ik niet lager uit dan €135,- . Dat is veel geld voor zo'n simpel onderdeel.
Wie weet waar deze voor een redelijke prijs te koop is? :shock:

Alvast dank

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2649
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Thermo Time Switch

Bericht door blokkever » zo nov 13, 2016 21:45 pm


superkever
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Thermo Time Switch

Bericht door superkever » ma nov 14, 2016 18:13 pm

Thanks Blokkever voor de tip. Ik heb de Thermo time switch besteld.

Raeceron
Actief Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: za jun 21, 2014 12:58 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Thermo Time Switch

Bericht door Raeceron » ma nov 14, 2016 19:35 pm

Mag ik weten waarom je die wil vervangen? Of eigenlijk nog beter: hoe wist je dat ie stuk is? Ben benieuwd of de mijne nog goed is vandaar. Alvast bedankt!
Cruizin' California sunshine ...

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2649
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Thermo Time Switch

Bericht door blokkever » ma nov 14, 2016 22:40 pm

Dat kun je testen door 12 Volt op 1 van de pennen te zetten gde behuizing moet wel aan massa liggen).
Op de andere pen komt dan ook spanning te staan maar na ongeveer 10 seconden moet het contact verbreken en boven, als hij heter dan 35 graden wordt door een verwarmingselement.
Afbeelding

superkever
Actief Lid
Berichten: 378
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Thermo Time Switch

Bericht door superkever » di nov 15, 2016 19:50 pm

De bus startte kort geleden goed na een beurt en afstellen. De laatste 2 weken startte die weer slecht. Ik kreeg de indruk dat dit afhankelijk was van de omgevingstemperatuur. Toen ben ik gaan zoeken.
De Thermo time switch schakelde contact W niet meer aan massa bij <35 grad C, dus nu ook niet bij temperaturen beneden 10 grad. Bij starten had ik wel 12 Volt op de TTS (Contact G), maar CSV deed niets. De connectoren en kabel van TTS en Cold Start Valve doorgemeten en die zijn goed. De gedemonteerde TTS los gemeten, met zelfde resultaat. Dus contact op bimetaal ( 1 op jouw foto) sloot niet. De nieuwe Bosch TTS ontvangen en vergeleken met de oude. Tja die werkt wel zoals het hoort.
Dus ik kan de nieuwe in de bus monteren en systematisch verder testen of de rest (CSTV, AAR) wel goed werkt.
Het oude type Bosch TTS (0280130214) was niet meer leverbaar. Daarvoor heeft men een vervanger geleverd (F026T03100), was wel €32 duurder. In een lijst van Bosch staat deze als equivalent en is speciaal voor de oldtimer aftermarket. Het dikke zeshoekige deel van de switch is langer dan de oude, de schroefdraad hetzelfde. Is vrij eenvoudig te monteren met een ringsleutel of dopsleutel. Het is niet noodzakelijk om de luchtverzameldoos te verwijderen voor de-en montage. Volgens Bosch is de nieuwe elektronisch en niet zoals de oude met een bimetaal.

Update: Nieuwe TTS gemonteerd en de bus start nu in 1 keer. :D

Plaats reactie