gebroken homokineet deel twee

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: gebroken homokineet deel twee

Bericht door old brumax » do sep 15, 2016 20:32 pm

Reef blue schreef:Blokkever,
Is het deze bevestiging?

http://www.ratwell.com/technical/EngineRemoval/59-Transbolts.jpg


Dat is idd de middelste ophangging.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: gebroken homokineet deel twee

Bericht door blokkever » vr sep 16, 2016 8:06 am

Klopt inderdaad, deze ophanging neemt het meeste koppel voor zijn rekening dus als de motor en versnellingsbak erg veel kantelt bij belasting denk ik dat hier (ook) één of beide rubbers kapot zijn.
De rubbers zitten tussen de beugel waar de versnellingsbak aan hangt en het chassis.

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: gebroken homokineet deel twee

Bericht door Reef blue » vr sep 16, 2016 9:01 am

bedankt allemaal!
Ik ga eerst mijn smeerputrevisie afronden(is lek) en dan (moet zondag klaar zijn) ga ik maar eens bedenken hoe ik dit ga aanpakken;
* lekkage olie hoog in de motor
* rubbers voor en midden vervangen
* complete uitlaat en kachelpotten vervangen
Nog een lijstje met dingen.

Ik denk dat ik de motor er onderuit haal en ik denk dat ik de koppelingsplaat en drukplaat ook maar gelijk ga vervangen. Koelhuis en motorruimte gelijk een laagje verf....
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: gebroken homokineet deel twee

Bericht door Reef blue » do okt 20, 2016 10:47 am

Ik heb alleen die rubberen blokjes met een stuk draadeind vervangen. Waren aangetast door de olie en finaal doormidden. Lag weer vast als een blok.
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Plaats reactie