Carburateur t2 a 1968

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Carburateur t2 a 1968

Bericht door Davistev13 » zo jul 17, 2016 15:51 pm

Hallo

Weten jullie wat er orgineel voor carburateur op een 1600 t2a zit. Want ik heb nu een solex h30 31 pict 3 erop maar vraag me af of dit wel orgineel is. Ik vraag dit omdat ik deze carburateur moet laten her bussen en vroeg me af of dat wel de moeite is en misschien een nieuwe ander type te kopen.

Alvast bedankt

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door EeVeeWee » zo jul 17, 2016 17:55 pm

Volgens mij is een SOLEX 34 PICT-3 standaard voor een AD of AS blok.
Dus.

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door Davistev13 » zo jul 17, 2016 18:05 pm

Oke ik heb een AE blok want mijn t2a komt uit de usa

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door Davistev13 » zo jul 17, 2016 18:05 pm

Maakt dat nog verschil? Alvast bdankt

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door EeVeeWee » zo jul 17, 2016 18:52 pm

Davistev13 schreef:Maakt dat nog verschil? Alvast bdankt


Hier staat dat deze alleen in 1972-1973 een wat lagere compressie had en 2 pk minder, maar of dat nou echt uitmaakt?

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/engine_letters.php


Volgens Paruzzi is de 30/31 PICT carburateur een vervanging van een aantal andere:

https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/motor/carburateur-luchtfilter-inlaat-spruitstuk/2141/
Dus.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door old brumax » zo jul 17, 2016 21:15 pm

Op die van mij zat en zit nog steeds een 30 pict 2 carb. blok was origineel een 1600 B blok, is nu een 1600 AS.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door Davistev13 » zo jul 17, 2016 21:38 pm

Wat denken jullie dat ik terug moet gaan naar de orginele 30 pict 2 of naar de vervanging h31. Want die van mij zuigt valse lucht via de busjes.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door old brumax » ma jul 18, 2016 9:23 am

Afdoppen is ook een optie , stukje slang erover en dan daar een pennetje/stokje/boutje in steken of dotje kit.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door transporterT2 » ma jul 18, 2016 13:50 pm

Als de gasklepas ruimte op zijn passingen heeft is klooien met kit geen optie.
Slangetjes gebruik je toch alleen om de vacuüm leidingen af te sluiten?

Jw

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door old brumax » ma jul 18, 2016 15:01 pm

Davistev13 schreef: Want die van mij zuigt valse lucht via de busjes.


Heb het niet over asjes!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door Davistev13 » ma jul 18, 2016 19:39 pm

Dank je maar ik bedoel dat mijn asjes spelling hebben en daar zuigt hij valse lucht. En inderdaad ik had de dopjes al vervangen . ik zou graag willen weten wat de beste keuze is. De solex h30 of de h30 31 .

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door transporterT2 » ma jul 18, 2016 20:42 pm

De vraag in de eerste regel gaat toch over speling op de as?

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door hanhoo » ma jul 18, 2016 21:21 pm

Heb je een enkel of dubbelpoort motor? Laten we daar eens mee beginnen... :D

Enkelpoort beter voor 31PICT ipv 30PICT gaan. En zelfs een 34PICT gaat prima, afhankelijk van spruitstuk en sproeierbezetting. Er zijn zelfs passtukken voor. Heb je een dubbelpoort? Altijd 34PICT gaan, dat heeft ie nodig om optimaal te kunnen presteren.

Elk van deze venturimaten moet prima kunnen functioneren mits de carburateur gezond is en is voorzien van de juiste sproeierbezetting.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Davistev13
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Haarlem

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door Davistev13 » di jul 19, 2016 18:15 pm

Ik heb een enkelpoort. Maar hoe weet je welke sproeiers je moet gebruiken?

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Carburateur t2 a 1968

Bericht door transporterT2 » di jul 19, 2016 20:10 pm

Standaard sproeiers plaatsen,en dan op de vermogens bank test draaien.
En met wat er daar uitkomt de sproeiers aanpassen.

Plaats reactie