Carburateur t2 a 1968
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Carburateur t2 a 1968
Hallo
Weten jullie wat er orgineel voor carburateur op een 1600 t2a zit. Want ik heb nu een solex h30 31 pict 3 erop maar vraag me af of dit wel orgineel is. Ik vraag dit omdat ik deze carburateur moet laten her bussen en vroeg me af of dat wel de moeite is en misschien een nieuwe ander type te kopen.
Alvast bedankt
Weten jullie wat er orgineel voor carburateur op een 1600 t2a zit. Want ik heb nu een solex h30 31 pict 3 erop maar vraag me af of dit wel orgineel is. Ik vraag dit omdat ik deze carburateur moet laten her bussen en vroeg me af of dat wel de moeite is en misschien een nieuwe ander type te kopen.
Alvast bedankt
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Re: Carburateur t2 a 1968
Oke ik heb een AE blok want mijn t2a komt uit de usa
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Re: Carburateur t2 a 1968
Maakt dat nog verschil? Alvast bdankt
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Carburateur t2 a 1968
Davistev13 schreef:Maakt dat nog verschil? Alvast bdankt
Hier staat dat deze alleen in 1972-1973 een wat lagere compressie had en 2 pk minder, maar of dat nou echt uitmaakt?
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/engine_letters.php
Volgens Paruzzi is de 30/31 PICT carburateur een vervanging van een aantal andere:
https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/motor/carburateur-luchtfilter-inlaat-spruitstuk/2141/
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Carburateur t2 a 1968
Op die van mij zat en zit nog steeds een 30 pict 2 carb. blok was origineel een 1600 B blok, is nu een 1600 AS.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Re: Carburateur t2 a 1968
Wat denken jullie dat ik terug moet gaan naar de orginele 30 pict 2 of naar de vervanging h31. Want die van mij zuigt valse lucht via de busjes.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Carburateur t2 a 1968
Afdoppen is ook een optie , stukje slang erover en dan daar een pennetje/stokje/boutje in steken of dotje kit.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Carburateur t2 a 1968
Als de gasklepas ruimte op zijn passingen heeft is klooien met kit geen optie.
Slangetjes gebruik je toch alleen om de vacuüm leidingen af te sluiten?
Jw
Slangetjes gebruik je toch alleen om de vacuüm leidingen af te sluiten?
Jw
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Carburateur t2 a 1968
Davistev13 schreef: Want die van mij zuigt valse lucht via de busjes.
Heb het niet over asjes!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Re: Carburateur t2 a 1968
Dank je maar ik bedoel dat mijn asjes spelling hebben en daar zuigt hij valse lucht. En inderdaad ik had de dopjes al vervangen . ik zou graag willen weten wat de beste keuze is. De solex h30 of de h30 31 .
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Carburateur t2 a 1968
De vraag in de eerste regel gaat toch over speling op de as?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Carburateur t2 a 1968
Heb je een enkel of dubbelpoort motor? Laten we daar eens mee beginnen...
Enkelpoort beter voor 31PICT ipv 30PICT gaan. En zelfs een 34PICT gaat prima, afhankelijk van spruitstuk en sproeierbezetting. Er zijn zelfs passtukken voor. Heb je een dubbelpoort? Altijd 34PICT gaan, dat heeft ie nodig om optimaal te kunnen presteren.
Elk van deze venturimaten moet prima kunnen functioneren mits de carburateur gezond is en is voorzien van de juiste sproeierbezetting.
Enkelpoort beter voor 31PICT ipv 30PICT gaan. En zelfs een 34PICT gaat prima, afhankelijk van spruitstuk en sproeierbezetting. Er zijn zelfs passtukken voor. Heb je een dubbelpoort? Altijd 34PICT gaan, dat heeft ie nodig om optimaal te kunnen presteren.
Elk van deze venturimaten moet prima kunnen functioneren mits de carburateur gezond is en is voorzien van de juiste sproeierbezetting.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
- Actief Lid
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr sep 25, 2015 22:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Haarlem
Re: Carburateur t2 a 1968
Ik heb een enkelpoort. Maar hoe weet je welke sproeiers je moet gebruiken?
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Carburateur t2 a 1968
Standaard sproeiers plaatsen,en dan op de vermogens bank test draaien.
En met wat er daar uitkomt de sproeiers aanpassen.
En met wat er daar uitkomt de sproeiers aanpassen.