motor reviseren
-
- Actief Lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr jul 06, 2012 22:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: ijzendijke
motor reviseren
goede dag allen, we zijn vannacht terug thuis gekomen met de bus op een auto ambulance.
dit nadat de dag er voor de motor had had begeven.
we hadden dus een vakantie van anderhalve dag , inclusief wachten.
net de versnellings -bak in orde en het volgende aan de beurt.
had het gevoel dat we bij het stijgen vermogen miste ten opzicht van voorgaande jaren.
net de snelweg af en een hele hoop mechanisch lawaai uit de motor en klaar.
denk er over om een revisie blok te kopen , maar weet alleen niet wie nu goed.
heeft er iemand ervaring ?
het betreft een 2ltr cj motor.
alvast bedankt
groeten Angelo
dit nadat de dag er voor de motor had had begeven.
we hadden dus een vakantie van anderhalve dag , inclusief wachten.
net de versnellings -bak in orde en het volgende aan de beurt.
had het gevoel dat we bij het stijgen vermogen miste ten opzicht van voorgaande jaren.
net de snelweg af en een hele hoop mechanisch lawaai uit de motor en klaar.
denk er over om een revisie blok te kopen , maar weet alleen niet wie nu goed.
heeft er iemand ervaring ?
het betreft een 2ltr cj motor.
alvast bedankt
groeten Angelo
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: motor reviseren
The Engine Shop in Engeland doet aan ruilmotoren.
I am Wouth and I approve this message.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: motor reviseren
En vele anderen ook, zie Google. Lees vooral ervaringen van anderen via Google.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
- Actief Lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr jul 06, 2012 22:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: ijzendijke
Re: motor reviseren
bedankt, ga eens googleen. liever iemand in de buurt , voorkeur zeeland .
woon zelf in zeeuws vlaanderen en is het aan te rijden.
woon zelf in zeeuws vlaanderen en is het aan te rijden.
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: motor reviseren
Heb een aantal jaren geleden een nieuw CJ blok van Remtec gekocht bij de palmboom. Heb er sindsdien 8000 km mee gereden naar alle tevredenheid.
Ik weet dat er ook slechte ervaringen zijn met Remtec.
Dus even goed informeren naar de verschillende mogelijkheden.
Ik weet dat er ook slechte ervaringen zijn met Remtec.
Dus even goed informeren naar de verschillende mogelijkheden.
Re: motor reviseren
Waarom niet je huidige blok reviseren? Is iets duurder maar vaak wel beter
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10979
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: motor reviseren
wat ik zou doen.
zelf het blok uit de bus halen. daar leer je al wat van.
daarna zelf demonteren koppen eraf en kijken of je daar al schade ziet.
dan eventueel verder zuigers en cilinders.
dan hou je een draaiend deel over. inspecteer die eerst goed. dkijk of de drijverstangen speling hebben verkleurd zijn(blauwig is te heet geworden)
draai het zooitjes eens hoor je geknars.
hoe is de speling van de krukas. trekken duwen etc aan de krukas poulie.
met die conclusies(waarschijnlijk gesteld met een ervaren iemand naast je. ga je verder.
het blok splijten en daar weer verder kijken.
dit hoeft bijna niets te kosten maar je leert wel heeeel veeeel.
het hele zooitje zelf reviseren kost veel tijd maar is mogelijk als je het maar netjes doet.
maar als je niets aan het draaiend gedeelte hoeft te doen dan is het best zelf te doen. of samen met iemand of door een lokale motorbouwer.
edit: het kan zo maar zijn dat er klep kapot is en die 1 cilider en kop vernageld heeft. maar voor de rest niets.
zelf het blok uit de bus halen. daar leer je al wat van.
daarna zelf demonteren koppen eraf en kijken of je daar al schade ziet.
dan eventueel verder zuigers en cilinders.
dan hou je een draaiend deel over. inspecteer die eerst goed. dkijk of de drijverstangen speling hebben verkleurd zijn(blauwig is te heet geworden)
draai het zooitjes eens hoor je geknars.
hoe is de speling van de krukas. trekken duwen etc aan de krukas poulie.
met die conclusies(waarschijnlijk gesteld met een ervaren iemand naast je. ga je verder.
het blok splijten en daar weer verder kijken.
dit hoeft bijna niets te kosten maar je leert wel heeeel veeeel.
het hele zooitje zelf reviseren kost veel tijd maar is mogelijk als je het maar netjes doet.
maar als je niets aan het draaiend gedeelte hoeft te doen dan is het best zelf te doen. of samen met iemand of door een lokale motorbouwer.
edit: het kan zo maar zijn dat er klep kapot is en die 1 cilider en kop vernageld heeft. maar voor de rest niets.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr jul 06, 2012 22:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: ijzendijke
Re: motor reviseren
hoi allen alweer bedankt, ben zowel laten reviseren als in ieder geval uit elkaar halen aan het overwegen.
plek is geen probleem thuis, en er zit bouwer in de buurt van de palmboom, deze doen zelf geen 2 ltr type 4 motor
ga maar eerst rustig in hoekje zitten denken voordat ik overhaast dure beslissingen ga nemen.
plek is geen probleem thuis, en er zit bouwer in de buurt van de palmboom, deze doen zelf geen 2 ltr type 4 motor
ga maar eerst rustig in hoekje zitten denken voordat ik overhaast dure beslissingen ga nemen.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor reviseren
Voor ik iets deed zou ik eerst willen weten wat er aan de hand is , lijkt mij ook het meest logisch , heb of kun je beschikken over zo'n scoop dan zou je al zonder iets te slopen on de cilinders kunnen kijken door het bougiegat, dan is al te zien of er een gebroken klep in zit of dat er andere schade is, ook is dan mss zichtbaar of het bij 1 cil/zuiger blijft of dat er meer beschadigt zijn.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10979
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: motor reviseren
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: motor reviseren
Even op Ebay kijken, daar worden diverse endoscopen aangeboden voor een habbekrats, wordt vaak nog gratis verstuurd ook!
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=endoscoop&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xendoscope.TRS0&_nkw=endoscope&_sacat=0
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=endoscoop&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xendoscope.TRS0&_nkw=endoscope&_sacat=0
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor reviseren
fahtal schreef:http://www.endoscopen.nl/toepassingen/automotive
Zoiets. Maar deze lijken best duur.
Ja dat is een hele mooie maar wel duur, regel is zo ongeveer : hoe kleiner de lens en dus hoe dunner de slang hoe duurder, conrad heeft redelijk geprijsde maar dan praat je over een lens van 10-12 mm en die is uiteraard niet "bestuurbaar" maar wel flexibel.
En er zijn erbij die een voorzetstukje hebben waarmee je dus om het hoekje kunt kijken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: motor reviseren
een endoscoop is ook ideaal om in je balken te kijken of je roestbestrijding wel werkt!
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: motor reviseren
Reef blue schreef:een endoscoop is ook ideaal om in je balken te kijken of je roestbestrijding wel werkt!
Die is op zeer veel plaatsen inzetbaar, denk maar eens aan alle klusjes aan de bus waarbij je het niet goed of maar zeer moeilijk zien kunt.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr jul 06, 2012 22:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: ijzendijke
Re: motor reviseren
heb er 1 besteld en ga dan eerst maar eens binnen kijken zonder demontage.
wordt vervolgd
wordt vervolgd