Vloeibare pakking
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Vloeibare pakking
Met alle respect maar uit de losse pols kan ik niet nauwkeuriger werken dan een draaibank en freesmachine.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: Vloeibare pakking
Sorry, ik wilde hier wat hulp krijgen bij het opbouwen van mijn motor omdat ik niet zo heel veel ervaring heb hierin. En ik moet zeggen ik ben erg op weg geholpen door een aantal mensen. Maar het was niet mijn bedoeling om hier een zware discussie op gang te brengen over een of ander item.
Groet,
Loek
Groet,
Loek
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Vloeibare pakking
Hoi Loek niet schrikken gebeurd wel vaker op het forum deze discussies.
Je vraagt je af hoe het mogelijk was dat er vroeger nog busjes gereden hebben.
Feit is dat je nu wel gewaarschuwd bent voor alle beren welke op je pad kunnen komen.
Het is gewoon zonde als je na veel bloed zweet en tranen en euro's een blokje hebt wat lekt of rammeld.
Doe gewoon je best met wat je van plan bent ,en neem alle raad welke je hier krijgt ter harte.
Jw
Je vraagt je af hoe het mogelijk was dat er vroeger nog busjes gereden hebben.
Feit is dat je nu wel gewaarschuwd bent voor alle beren welke op je pad kunnen komen.
Het is gewoon zonde als je na veel bloed zweet en tranen en euro's een blokje hebt wat lekt of rammeld.
Doe gewoon je best met wat je van plan bent ,en neem alle raad welke je hier krijgt ter harte.
Jw
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Vloeibare pakking
old brumax schreef:Met alle respect maar uit de losse pols kan ik niet nauwkeuriger werken dan een draaibank en freesmachine.
Dat zeg ik ook niet, je moet het vergelijken met het inslijpen van de kleppen in de zittingen.
De zittingen worden ook machinaal gefreesd maar de kleppen sluiten daar ook niet goed op zonder dat je ze opelkaar inslijpt, maar ik hou er wel over op kennelijk leg ik het te moeilijk uit.
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Vloeibare pakking
Eens!
Even lichtjes ronddraaien met wat pasta maakt meteen duidelijk of het allemaal mooi vlak aanligt.
je ziet gelijk op beide oppervlakken of dit goed is.
En idd als het goed is zou alles afgedraaid moeten zijn.........
"better be sure than sorry"
Even lichtjes ronddraaien met wat pasta maakt meteen duidelijk of het allemaal mooi vlak aanligt.
je ziet gelijk op beide oppervlakken of dit goed is.
En idd als het goed is zou alles afgedraaid moeten zijn.........
"better be sure than sorry"
blokkever schreef:Nee, ik bedoel dat je bij nieuw spul ook vaak nog wat werk er aan hebt als vergelijk.
We hebben het hier over het inslijpen van cilinder in de koppen, ik ben van mening dat dat altijd verstandig is om te doen, ook bij nieuwe koppen omdat de bewerking nooit honderd 100% is
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Vloeibare pakking
loekie61 schreef:Sorry, ik wilde hier wat hulp krijgen bij het opbouwen van mijn motor omdat ik niet zo heel veel ervaring heb hierin. En ik moet zeggen ik ben erg op weg geholpen door een aantal mensen. Maar het was niet mijn bedoeling om hier een zware discussie op gang te brengen over een of ander item.
Groet,
Loek
Een discussie wil nog niet zeggen dat we ook met elkaar op de vuist gaan
Die is er om de div ideen te vergelijken en niet iedereen hoeft het met iedereen eens te zijn toch, kijk maar eens naar kamerdebatten waar ze elkaar voor rotte vis uitmaken en aan het eind elkaar een schouderklop geven en samen een glaasje gaan drinken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: Vloeibare pakking
Weet iemand deze rubbers te koop?
Volgens mij heten ze vacuum rubbers en horen op spruitstukken van mijn 1700 cc dubbelcarb.
Ik zie wel andere bij die palmboom mijnheer, maar deze exemplaren met schroeven ben ik nog niet tegengekomen.
Enig idee....?
Volgens mij heten ze vacuum rubbers en horen op spruitstukken van mijn 1700 cc dubbelcarb.
Ik zie wel andere bij die palmboom mijnheer, maar deze exemplaren met schroeven ben ik nog niet tegengekomen.
Enig idee....?
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Vloeibare pakking
Busok? Had ze wel op een markt naar online weet ik moet. Even mailen?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige