Stationairschroef staat nu vast met een beetje kit. Thanks voor de tip!
Enig puntje dat ik nog heb is schokken in heel krappe bochten op de snelweg, vooral bij rechtsom. Volgens mij komt dat door vuil in de tank. Hebben jullie dat ook weleens?
Injectieprobleem, GE
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Injectieprobleem, GE
Ik heb wel eens een plastic dopje in de tank gehad, maar dat gaf héél onvoorspelbare problemen (o.a. geen vermogen meer, topsnelheid van 20 km/h).
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: Injectieprobleem, GE
Staat die dan niet te arm afgesteld in het lage toerental. Ik had het hetzelfde maar dat hebben ze er op de rollenbank uit gesteld. Je kan kijken of het helpt om hem wat rijker te zetten.
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Re: Injectieprobleem, GE
Tsja het zou kunnen, al is het echt alleen in bochten. Bij rechte stukken in lage toeren gaat het prima. Ik moet wel zeggen dat bij bergop en gas bijgeven het schokken ook een beetje opspeelt. Moet ik daarvoor de CO schroef bijstellen? En welke kant op?
Ik ga hem volgend jaar maar eens af laten stellen, voor nu rijdt hij verder prima. Te arm is ook niet erg, scheelt wat in de kosten en warm wordt hij ook niet. Is afstellen wel een beetje te doen met een injectie?
Ik ga hem volgend jaar maar eens af laten stellen, voor nu rijdt hij verder prima. Te arm is ook niet erg, scheelt wat in de kosten en warm wordt hij ook niet. Is afstellen wel een beetje te doen met een injectie?
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Injectieprobleem, GE
Als hij stationair niet goed loopt dan kun je hem beter wat rijker zetten, daarvoor moet je de CO omloopschroef iets verder dicht draaien.
Deze schroef heeft trouwens alleen invloed op stationair en misschien een heel klein beetje bij heel lichte belasting, bij bergop wordt de motor zwaar belast (gasklep ver open) als je dan ook problemen hebt dan moet je het toch ergens anders zoeken, misschien injectoren vervuild?
Deze schroef heeft trouwens alleen invloed op stationair en misschien een heel klein beetje bij heel lichte belasting, bij bergop wordt de motor zwaar belast (gasklep ver open) als je dan ook problemen hebt dan moet je het toch ergens anders zoeken, misschien injectoren vervuild?