Injectieprobleem, GE

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Injectieprobleem, GE

Bericht door Cali » di mei 31, 2016 14:37 pm

Stationairschroef staat nu vast met een beetje kit. Thanks voor de tip!

Enig puntje dat ik nog heb is schokken in heel krappe bochten op de snelweg, vooral bij rechtsom. Volgens mij komt dat door vuil in de tank. Hebben jullie dat ook weleens?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Injectieprobleem, GE

Bericht door blokkever » di mei 31, 2016 15:28 pm

Ik heb wel eens een plastic dopje in de tank gehad, maar dat gaf héél onvoorspelbare problemen (o.a. geen vermogen meer, topsnelheid van 20 km/h).

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: Injectieprobleem, GE

Bericht door Reef blue » wo jun 01, 2016 10:15 am

Staat die dan niet te arm afgesteld in het lage toerental. Ik had het hetzelfde maar dat hebben ze er op de rollenbank uit gesteld. Je kan kijken of het helpt om hem wat rijker te zetten.
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Injectieprobleem, GE

Bericht door Cali » wo jun 08, 2016 15:19 pm

Tsja het zou kunnen, al is het echt alleen in bochten. Bij rechte stukken in lage toeren gaat het prima. Ik moet wel zeggen dat bij bergop en gas bijgeven het schokken ook een beetje opspeelt. Moet ik daarvoor de CO schroef bijstellen? En welke kant op?

Ik ga hem volgend jaar maar eens af laten stellen, voor nu rijdt hij verder prima. Te arm is ook niet erg, scheelt wat in de kosten :D en warm wordt hij ook niet. Is afstellen wel een beetje te doen met een injectie?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Injectieprobleem, GE

Bericht door blokkever » wo jun 08, 2016 19:00 pm

Als hij stationair niet goed loopt dan kun je hem beter wat rijker zetten, daarvoor moet je de CO omloopschroef iets verder dicht draaien.
Deze schroef heeft trouwens alleen invloed op stationair en misschien een heel klein beetje bij heel lichte belasting, bij bergop wordt de motor zwaar belast (gasklep ver open) als je dan ook problemen hebt dan moet je het toch ergens anders zoeken, misschien injectoren vervuild?

Plaats reactie