1200 enkelpoorts tunen

Plaats reactie
Robbie
Actief Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: wo okt 28, 2009 14:03 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Heemstede

1200 enkelpoorts tunen

Bericht door Robbie » za mar 19, 2016 9:57 am

Omdat op dit forum zoveel kennis is is er wellicht iemand die me hiermee opweg kan helpen.
Nu de bus T2B technisch goed is, is het tijd om mn kevertje aan te pakken.
De bak staat bij het revisie bedrijf, dus de motor staat er naast en wat is er nu leuker om hier eens aan te klussen.

Iets meer pk, geen grote dingen maar kan een enkelpoorts 1200 blokje met een 30 pict 3 carb wat gekieteld worden? Ik zie opbouwsetjes van 2 carbs, weber bv 34 mm, passen die erop of heb je dan een op maat inlaatspruitstuk nodig?

2 carbs is lastig afstellen weegt dat op tegen de paar pk's die je meer krijgt, hoeveel meer krijg je ongeveer?

Of moet ik meer gaan denken aan dikker zuigers/cilinders, maar dan wordt het ook klepstoters, nokkenas enz.

Of lekker een 1600 blokje op de kop tikken en die netjes maken, past dat dan weer op een kever bakje, en past ie überhaupt in de motor ruimte van de kever?

Wie helpt me opweg.?

Groet Robbie,
Bus ze. Robbert

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: 1200 enkelpoorts tunen

Bericht door EeVeeWee » za mar 19, 2016 10:03 am

Ik denk dat hier heel veel kennis over Kevers is, maar ik kan je ook als tip geven om op deze site te zoeken. Ik ben daar ook heel veel wijzer geworden over de Kevers die ik gehad heb.
Daar is namelijk heel veel kennis over, je raadt het al, Kevers. ;)

http://keversite.nl/forum/
Dus.

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: 1200 enkelpoorts tunen

Bericht door gijsv » za mar 19, 2016 11:50 am

Als je flinke zakken hebt een judsons supercharger

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: 1200 enkelpoorts tunen

Bericht door hanhoo » zo apr 17, 2016 15:21 pm

1600 dubbelpoort kopen is de makkelijkste manier van tunen. Past gewoon in de Kever en op de 1200 bak. Rijdt ik ook mee rond, lekker vlot van zijn plek.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie