wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Plaats reactie
golfclassic
Actief Lid
Berichten: 353
Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
Bouwjaar Bus: 1975

wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door golfclassic » vr feb 05, 2016 1:36 am

wat moet ik allemaal aanpassen om van injectie op een type 4 motor naar 2x 34 carburators?

is de injectie benzine pomp te zwaar of kan deze dienen of beter een mechanische steken
welke kabels moet ik anders aansluiten of mogen weg

dus naast de carburator kit wat moet er nog aangepast worden?

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door blokkever » vr feb 05, 2016 8:53 am

Benzinepomp moet je vervangen, de injectiepomp levert te veel druk voor carburateurs.
Verder:
- Spruitstukken vervangen.
- luchtfiltersteun verwijderen uit motoruimte, hiervoor in de plaats heb je luchfiltersteunen nodig die op het
carter gemonteerd moeten worden worden.
- kabels, ECU en relais van de injectie kun je helemaal verwijderen, voor carburateurs heb je alleen een + voor de bobine, choke en afslag element nodig.
Verder heb je uiteraard de carburateurs, balansbuis en luchtfilter nodig, bezinepomp kun je een electrische voor nemen maar mechanische kan ook.
Als je nog onderdelen zoekt, ik heb nog spruitstukken, balansbuis, luchfiltersteunen en een mechanische benzinepomp liggen, deze wil ik wel ruilen tegen wat injectie onderdelen evt.
Laatst gewijzigd door blokkever op vr feb 05, 2016 9:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door fahtal » vr feb 05, 2016 9:00 am

Tank afdoppen. of vervangen.

Gaskabel?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

golfclassic
Actief Lid
Berichten: 353
Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
Bouwjaar Bus: 1975

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door golfclassic » vr feb 05, 2016 22:23 pm

Filter en spruitstukken zitten al bij de weber ict kit
denk idd dat mijn gaskabel te kort gaat zijn maar daar lig ik niet wakker van

Zon benz. Pomp voldoende?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/fr ... ort=0&all=

Dekota
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door Dekota » ma feb 08, 2016 9:59 am

De pomp van de link zou ik niet nemen.. maakt echt een rot geluid.

Waarom wil je de injectie demonteren?

groet,

Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI

golfclassic
Actief Lid
Berichten: 353
Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
Bouwjaar Bus: 1975

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door golfclassic » za feb 13, 2016 2:52 am

dank u voor de tip

waarom omdat nu de filter buis stuk is en valse lucht trekt
wil gewoon van al die compomenten vanaf
carbu's lijken me precies een pak geruster op betrouwbaarheid??
niet zo veel dingen waar alles aan mee hangt om deftig te draaien

maar ben nog steeds aan het twijfelen
want voor de rest werkt het prima (hoop ik toch)

zouden 2 ict 34 ers ook niet te klein zijn voor een 2.0L ? of is dit voldoende
https://www.cbperformance.com/ProductDe ... tCode=6429

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door fahtal » za feb 13, 2016 9:57 am

Misschien heb ik dat ding nog wel. Heb je een foto?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

911gt2
Actief Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: za apr 19, 2014 15:41 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door 911gt2 » ma feb 15, 2016 8:41 am

golfclassic schreef:dank u voor de tip

waarom omdat nu de filter buis stuk is en valse lucht trekt
wil gewoon van al die compomenten vanaf
carbu's lijken me precies een pak geruster op betrouwbaarheid??
niet zo veel dingen waar alles aan mee hangt om deftig te draaien

maar ben nog steeds aan het twijfelen
want voor de rest werkt het prima (hoop ik toch)

zouden 2 ict 34 ers ook niet te klein zijn voor een 2.0L ? of is dit voldoende
https://www.cbperformance.com/ProductDe ... tCode=6429

Dit is de grootste fout die je kan maken. Injectie is een prima systeem wat enorm betrouwbaar is. Je ziet dat al aan het feit dat de buis stuk is en het systeem niet.

Ik zou zolang alles werkt (en meestal is het met name vuil wat de werking verstoord) echt niet terug gaan bouwen naar carbs. Op thesamba.com is daar al meer over geschreven dan hier, maar mijn advies doe het niet.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door blokkever » ma feb 15, 2016 14:57 pm

Ik zou ook nog even goed nadenken voor je beslist de injectie te ruilen voor carburateurs.
Het probleem van valse lucht door scheuren in het verbindingsstuk tussen gasklephuis en luchtweger komt regelmatig voor en is vaak de reden om de hele injectie te verwijderen, ook bij andere merken die L-jetronic injectie gebruiken
Dit probleem is echter makkelijk te repareren door de scheuren dicht te kitten met een PU lijm-kit, zie hier een voorbeeld: http://www.hiperformancestore.com/ljetronic.htm

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: wat aanpassen van injectie naar 2 carbs

Bericht door hanhoo » do feb 18, 2016 15:13 pm

Niet doen! Injectie is betrouwbaarder, schoner, onderhoudsvriendelijker, zuiniger. Het is, mits goed onderhouden, een zelf regelend systeem vormt dat bij elke omstandigheid en temperatuur een betere loop van de motor zorgt.

Een Weber 34ICT kit ben je zeker 500-600 euro voor kwijt. Dan moet je het nog monteren en alles synchroon stellen. Vervolgens zul je naar een testbank moeten om de juiste sproeierbezetting te bepalen. Je zult bovendien naar een andere verdeler moeten. Tel alles bij elkaar op en je gaat ruim over de duizend euro heen. Zonde.

Ik zou voor de tip van Blokkever gaan!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie