Vermogen valt weg!
Vermogen valt weg!
Ik rij van de week op de snelweg met een gangetje van 90/95km,
en uit het niets viel het vermogen weg
Eenmaal bijna stilstaand op de vluchtstrook gaat het acculampje en olielampje branden
Motor val uit! ik ree nog 40/45km zet hem in z'n twee maar nee hoor kreeg hem niet aan de praat
Eenmaal tot stilstand gekeken in de motorruimte checken of dat alles nog goed zat,
maar alles zat nog goed geen stekkertjes los,bougiekabels o.k. ,verdeelkap zat goed enz,enz........
Probeerde hem weer aan de praat te krijgen maar nee.......wel starten maar niet aanslaan
Dus samengevat motor hield in en sloeg op een gegeven moment uit
Daarna wel starten maar niet aanslaan (waarschijnlijk geen vonk,denk ik)
Heb na een minuut of 10 nog eens geprobeerd en ja.....lopen
Ra ra hoe kan dit?
Wat zal het probleem geweest zijn?
Heb dit begin van dit jaar ook gehad toen ik net de straat bij mijn thuis uit rij,
maar toen was mijn rotor door gebrand
Heb toen ook gelijk mijn bougies,bougiekabels contactpunt en verdeelkap vervangen
Iemand van hier een idee wat voor probleem dit zou kunnen zijn?
En hoe kan ik dit oplossen?
Gr,Frans
en uit het niets viel het vermogen weg
Eenmaal bijna stilstaand op de vluchtstrook gaat het acculampje en olielampje branden
Motor val uit! ik ree nog 40/45km zet hem in z'n twee maar nee hoor kreeg hem niet aan de praat
Eenmaal tot stilstand gekeken in de motorruimte checken of dat alles nog goed zat,
maar alles zat nog goed geen stekkertjes los,bougiekabels o.k. ,verdeelkap zat goed enz,enz........
Probeerde hem weer aan de praat te krijgen maar nee.......wel starten maar niet aanslaan
Dus samengevat motor hield in en sloeg op een gegeven moment uit
Daarna wel starten maar niet aanslaan (waarschijnlijk geen vonk,denk ik)
Heb na een minuut of 10 nog eens geprobeerd en ja.....lopen
Ra ra hoe kan dit?
Wat zal het probleem geweest zijn?
Heb dit begin van dit jaar ook gehad toen ik net de straat bij mijn thuis uit rij,
maar toen was mijn rotor door gebrand
Heb toen ook gelijk mijn bougies,bougiekabels contactpunt en verdeelkap vervangen
Iemand van hier een idee wat voor probleem dit zou kunnen zijn?
En hoe kan ik dit oplossen?
Gr,Frans
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Vermogen valt weg!
Condensator ook vervagen?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Vermogen valt weg!
fahtal schreef:Condensator ook vervagen?
Yep!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Vermogen valt weg!
Ik heb een keertje een vuiltje voor de vlotter gehad dat had zulke verschijnselen. Echter had ik 2 carbs dus hij deed het nog voor de heit ik weet niet wat jij hebt
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- werkzeugwagen
- Actief Lid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: ma apr 25, 2011 15:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Weert
Re: Vermogen valt weg!
Check nog eens de toestand van je ontstekingsdelen, hoe zien je contactpunten en rotor eruit...?
Zelf vermoed ik dat het in je brandstofcircuit zit. Is je filter schoon? Kan er een dopje van de loodvervanger in de tank zitten? Zijn je leidingen goed?
Zelf heb ik twee weken terug hetzelfde issue gehad, alles vervangen voordat ik eens ging kijken naar het brandstoffilter. Die was helemaal verstopt!
Succes!
Zelf vermoed ik dat het in je brandstofcircuit zit. Is je filter schoon? Kan er een dopje van de loodvervanger in de tank zitten? Zijn je leidingen goed?
Zelf heb ik twee weken terug hetzelfde issue gehad, alles vervangen voordat ik eens ging kijken naar het brandstoffilter. Die was helemaal verstopt!
Succes!
'71 t2a, in progress..
Re: Vermogen valt weg!
Bedankt ieder vast voor het meedenken
Het gaat hier om een gereviseerde 1600 dubbelpoorts luchtgekoelde 4 cilinder boxer motor met Solex 34 PICT3 carburateur.,die inmiddels ongeveer 55.000 km heeft gedraaid
Loodvervanger hoeft er niet meer bij omdat mijn kleppen hard zijn
Leidingwerk zijn recent vervangen inclusief brandstoffilter
Denk zelf ook dat het met brandstof aanvoer te maken heb!
Zal zowiezo voor de zekerheid de brandstoffilters vervangen.
Het gaat hier om een gereviseerde 1600 dubbelpoorts luchtgekoelde 4 cilinder boxer motor met Solex 34 PICT3 carburateur.,die inmiddels ongeveer 55.000 km heeft gedraaid
Loodvervanger hoeft er niet meer bij omdat mijn kleppen hard zijn
Leidingwerk zijn recent vervangen inclusief brandstoffilter
Denk zelf ook dat het met brandstof aanvoer te maken heb!
Zal zowiezo voor de zekerheid de brandstoffilters vervangen.
Re: Vermogen valt weg!
Gangie schreef:Loodvervanger hoeft er niet meer bij omdat mijn kleppen hard zijn
Dat wil niet zeggen dat er nooit eerder een dopje in je tank is beland...
Ik vindt het onwaarschijnlijk, maar uitsluiten kan je het niet! Zal voordat je hier naar gaat kijken wel eerst al het andere uitsluiten
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Vermogen valt weg!
Neem een kleine reserve tank met benzine plaats deze in je motorruimte met een stuk slang op je haalpomp.
Wanneer je nu met rijden geen last meer krijgt weet je waar je het moet zoeken.
Jw
Wanneer je nu met rijden geen last meer krijgt weet je waar je het moet zoeken.
Jw
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Vermogen valt weg!
En dan gaan rondrijden met een open bus benzine los in het motorruim?????????
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Vermogen valt weg!
Nee gaatje in de dop, bus in motorruimte vastzetten slangetje naar binnen.
Scheelt je een motor uitbouwen en een viltje zoeken.
Wanneer hij dan nog sputterd zit het in je ontsteking of je carb.
Dacht dat mensen in het oosten een beetje creatie bea waren?
Jw
Scheelt je een motor uitbouwen en een viltje zoeken.
Wanneer hij dan nog sputterd zit het in je ontsteking of je carb.
Dacht dat mensen in het oosten een beetje creatie bea waren?
Jw
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Vermogen valt weg!
pas bij iemand met een kever het zelfde euvel
altijd prima staten maar na 20 minuten begon de ellende
na een uurtje staan weer gewoon starten
uiteindelijk gevonden......
als de motor warm werden ook de contactpunten warm en bleef uiteindelijk open staan.
na afkoelen zakte het blokje weer op de ontstekingsas en starte weer gewoon.
de contactpunten zagen er cheap uit en er stond geen Bosch teken op
nieuwe set puntjes ......probleem weg.
altijd prima staten maar na 20 minuten begon de ellende
na een uurtje staan weer gewoon starten
uiteindelijk gevonden......
als de motor warm werden ook de contactpunten warm en bleef uiteindelijk open staan.
na afkoelen zakte het blokje weer op de ontstekingsas en starte weer gewoon.
de contactpunten zagen er cheap uit en er stond geen Bosch teken op
nieuwe set puntjes ......probleem weg.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Vermogen valt weg!
Ja kan ook. Mijn puntjes waren en keer versleten op op scharnier waardoor naast elkaar stonden. Van boven af zag je dat niet maar eenmaal er uit zag je de scheve beet duidelijk. Waar door de vonk bleef plakken als "gesmolten kaas"
Meestal doet de motor het wel op hoog toeren omdat de puntjes dan verder uitelkaar geslingerd worden.
Heb je de oude puntjes nog? Of de nieuwe goed afgesteld.
Meestal doet de motor het wel op hoog toeren omdat de puntjes dan verder uitelkaar geslingerd worden.
Heb je de oude puntjes nog? Of de nieuwe goed afgesteld.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Vermogen valt weg!
Contactpunten kunnen hele rara dingen doen, een algemeen advies, gaat de motor ineens of na langere tijd raar doen dan allereerst de punten nakijken en dan pas verder zoeken!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Vermogen valt weg!
De bus heeft nog een groot onderhoudsbeurt gehad net voor dat ik op
vakantie ging naar Frankrijk in de buurt van Nantes
Heb probleemloos bijna 2500km gereden
Bedankt Zover allemaal voor het mee denken
Zal zowiezo de contactpunt,benzinefilter vervangen,
en de ontsteking opnieuw afstellen
vakantie ging naar Frankrijk in de buurt van Nantes
Heb probleemloos bijna 2500km gereden
Bedankt Zover allemaal voor het mee denken
Zal zowiezo de contactpunt,benzinefilter vervangen,
en de ontsteking opnieuw afstellen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Vermogen valt weg!
Alles kan los rammelen.
Succes
Succes
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige