Hallo allemaal!
Ik heb een probleem waarvan ik niet weet hoe ik het zou moeten oplossen.
Vanaf 3500 toeren trilt mijn schakelpook heel erg. Vandaag kwam ik erachter dat beugel onder de cabinevloer, waar het uiteinde van de schakelstang in draait nogal wat speling heeft
Iemand een idee of dit:
- uitgesleten is
- een soort van lager moet hebben
- iets anders moet zijn wat het draaien faciliteert?
Ik hoor het graag!
Overigens, ik heb alle andere slijtagedelen van de geleidebussen etc vervangen. De bus schakelt verder ook gewoon goed.
Groeten, Sietze
Rammelende schakelstang
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Rammelende schakelstang
Er hoort een bus omheen te zitten, maar bij mij ontbrak deze ook.
Zie de foto's in mijn verslag:
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15870&start=15
Zie de foto's in mijn verslag:
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15870&start=15
Dus.
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Rammelende schakelstang
He thanks voor de supersnelle reactie! Ik zie alleen dat jij een Atje rijdt. In de mijn Btje zit het net ff anders. Dit ziet er trouwens solideder uit...
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Rammelende schakelstang
Alleen het voorstuk is anders bij een A, rammelen zijn versleten of zelfs verdwenen geleidebussen.
Heb dit in het verleden op vakantie al eens opgelost door in het midden van de buitenpijp een vetnippel te maken en de pijp helemaal vol vet te pompen, rammelen ook over.
Heb dit in het verleden op vakantie al eens opgelost door in het midden van de buitenpijp een vetnippel te maken en de pijp helemaal vol vet te pompen, rammelen ook over.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!