Rammelende schakelstang

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Rammelende schakelstang

Bericht door Obonobo » zo aug 16, 2015 21:37 pm

Hallo allemaal!

Ik heb een probleem waarvan ik niet weet hoe ik het zou moeten oplossen.

Vanaf 3500 toeren trilt mijn schakelpook heel erg. Vandaag kwam ik erachter dat beugel onder de cabinevloer, waar het uiteinde van de schakelstang in draait nogal wat speling heeft

Iemand een idee of dit:
- uitgesleten is
- een soort van lager moet hebben
- iets anders moet zijn wat het draaien faciliteert?

Ik hoor het graag!

Overigens, ik heb alle andere slijtagedelen van de geleidebussen etc vervangen. De bus schakelt verder ook gewoon goed.

Groeten, Sietze
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Rammelende schakelstang

Bericht door EeVeeWee » zo aug 16, 2015 22:46 pm

Er hoort een bus omheen te zitten, maar bij mij ontbrak deze ook.
Zie de foto's in mijn verslag:

http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15870&start=15
Dus.

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Rammelende schakelstang

Bericht door Obonobo » ma aug 17, 2015 0:37 am

He thanks voor de supersnelle reactie! Ik zie alleen dat jij een Atje rijdt. In de mijn Btje zit het net ff anders. Dit ziet er trouwens solideder uit...
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Rammelende schakelstang

Bericht door old brumax » ma aug 17, 2015 10:19 am

Alleen het voorstuk is anders bij een A, rammelen zijn versleten of zelfs verdwenen geleidebussen.
Heb dit in het verleden op vakantie al eens opgelost door in het midden van de buitenpijp een vetnippel te maken en de pijp helemaal vol vet te pompen, rammelen ook over. :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie