elektrische pomp is de makkelijkste oplossing. wel de versie voor carburateurs.
oude mechanische pomp weghalen en afdekplaatje plaatsen. zelf maken of kopen (maar dan zit je weer op onderdelen te wachten)
Vergeet niet een veiligheidsrelais te monteren, anders blijft de pomp draaien als het contact aan staat en de motor uit staat.
Past het plaatwerk rond de motor?
Jeroen
2.0L motor in 1600 compariment bouwen
-
- Actief Lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: 2.0L motor in 1600 compariment bouwen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: 2.0L motor in 1600 compariment bouwen
Er zijn ook pompen met een drukschakelaar die stoppen dus als het systeem op druk is.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: 2.0L motor in 1600 compariment bouwen
Maar welke druk moet je dan hebben?
Jaguar xj6 serie 2 heeft die overigens, mocht je er 1 zoeken.
Ik zou een elektrische nemen, met een simpel veiligheidsrelais, waarbij je het signaal van de bobinekabel pakt. Geen vonk = geen brandstof. Veiligste oplossing.
Jaguar xj6 serie 2 heeft die overigens, mocht je er 1 zoeken.
Ik zou een elektrische nemen, met een simpel veiligheidsrelais, waarbij je het signaal van de bobinekabel pakt. Geen vonk = geen brandstof. Veiligste oplossing.
Take the planet and make it spin your way
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: 2.0L motor in 1600 compariment bouwen
voor carb dacht dat dat 0.3 bar was.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Onyxaircooled
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo dec 21, 2014 10:31 am
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Oerle
Re: 2.0L motor in 1600 compariment bouwen
uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om alles werkend te krijgen en lekker met het gezinnetje op vakantie te gaan. Maar niet te ver, hij is nog niet helemaal goed afgesteld.
nu ik 'm weer in de garage heb staan viel het mij op dat er veel olie in de luchtfilter zat, is dat normaal dat de motor daar olie naartoe gooit?
Daarnaast ben ik er voor de vakantie niet aan toe gekomen om de schuimband rondom de motor goed te plaatsen, kan het kwaad om zo te rijden? Heb namelijk wel het idee dat hij heel warm loop en de carburateurs e.d. ook te warm worden.
hoor het graag van jullie! grtz!
nu ik 'm weer in de garage heb staan viel het mij op dat er veel olie in de luchtfilter zat, is dat normaal dat de motor daar olie naartoe gooit?
Daarnaast ben ik er voor de vakantie niet aan toe gekomen om de schuimband rondom de motor goed te plaatsen, kan het kwaad om zo te rijden? Heb namelijk wel het idee dat hij heel warm loop en de carburateurs e.d. ook te warm worden.
hoor het graag van jullie! grtz!
-
- Actief Lid
- Berichten: 177
- Lid geworden op: za apr 19, 2014 15:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: 2.0L motor in 1600 compariment bouwen
Onyxaircooled schreef:uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om alles werkend te krijgen en lekker met het gezinnetje op vakantie te gaan. Maar niet te ver, hij is nog niet helemaal goed afgesteld.
nu ik 'm weer in de garage heb staan viel het mij op dat er veel olie in de luchtfilter zat, is dat normaal dat de motor daar olie naartoe gooit?
Daarnaast ben ik er voor de vakantie niet aan toe gekomen om de schuimband rondom de motor goed te plaatsen, kan het kwaad om zo te rijden? Heb namelijk wel het idee dat hij heel warm loop en de carburateurs e.d. ook te warm worden.
hoor het graag van jullie! grtz!
Die rand is heel belangrijk! Het scheidt de koude en de warme lucht. Doe je motor een plezier en monteer die zo snel mogelijk!