T2a Firewall en vulslang
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
T2a Firewall en vulslang
Aangezien mijn blok eruit ligt wil ik gelijk de motorruimte netjes maken en ook de firewall in kleur spuiten.
Ik heb al even snel gekeken (ttp://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f ... nk#p101406) maar de firewall zit gekit en aan de onderzijde met 2 schroefjes vast ? Dien je dan het paneel er vervolgens aan de onderzijde naar je toe te trekken of hoe zit ie eigenlijk bovenin vast ?
Verder wil ik ook de tank eruit halen om te checken, te reinigen en slangen te vervangen.
Iemand overigens nog een verbeter tip voor de (isolatie) panelen boven de motor, die zien er nu een beetje vies en fluffy uit. Is dit puur voor geluidsisolatie only?
Tnx!
Ik heb al even snel gekeken (ttp://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f ... nk#p101406) maar de firewall zit gekit en aan de onderzijde met 2 schroefjes vast ? Dien je dan het paneel er vervolgens aan de onderzijde naar je toe te trekken of hoe zit ie eigenlijk bovenin vast ?
Verder wil ik ook de tank eruit halen om te checken, te reinigen en slangen te vervangen.
Iemand overigens nog een verbeter tip voor de (isolatie) panelen boven de motor, die zien er nu een beetje vies en fluffy uit. Is dit puur voor geluidsisolatie only?
Tnx!
Laatst gewijzigd door westy69 op ma jul 27, 2015 22:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?
Idd de firewall aan de onderzijde langzaam naar je toe halen en de kit daarbij de tijd geven om los te komen anders trek je de hele plaat krom, vwb die isolatie denk ik dat het hoofdzakelijk voor het geluid is maar heb ze er nooit uit gehaald of gereden zonder dus????
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?
Die panelen dienen inderdaad voor isolatie. Ik heb wel zonder gereden. Merk je niet heel veel van. Wel is het zo, dat als je die op z'n plek hebt en de rest van de isolatie ook goed hebt, je het motorgeluid vrijwel niet hoort.
oftewel, op zichzelf maken ze niet een wereld van verschil maar juist alles bij elkaar maakt dat je voorin de motor niet hoort. Dus ik zou het zeker op zijn plek laten zitten. Zelf heb ik nieuwe witte panelen op maat gemaakt, waar de isolatie achter zit. Ziet er lekker fris uit. Gewoon zo'n paneel die ook vaak als achterkant van een kast wordt gebruikt.
oftewel, op zichzelf maken ze niet een wereld van verschil maar juist alles bij elkaar maakt dat je voorin de motor niet hoort. Dus ik zou het zeker op zijn plek laten zitten. Zelf heb ik nieuwe witte panelen op maat gemaakt, waar de isolatie achter zit. Ziet er lekker fris uit. Gewoon zo'n paneel die ook vaak als achterkant van een kast wordt gebruikt.
Take the planet and make it spin your way
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?
Bedankt mannen. Ik wil idd niet eindigen met een kromme plaat. Zal verder eens kijken hoe het onder het isolatiemateriaal eruit ziet. Daar is dan ook nog wel wat verbetering mogelijk.
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: T2a Firewall en tank verwijderen, tips ?
Ik heb besloten m'n tank te laten zitten, want de 35 liter benzine die ik eruit heb gehaald zag er prima uit dus verwacht geen rotzooi in de tank. Ga wel alle slangen vervangen en dus ook de vulslang.
Heeft iemand tips mbt de benzineslang want degene die ik bij Paruzzi had mee laten bestellen (en voor een 69er zou moeten zijn), is te smal en kom ze ook niet op andere aanbieders tegen....
De huidige buitenmaat is nl. met ca 78mm tov de ontvangen vulslang met buitenmaat van ca. 64mm. Een stuk breder.
Heeft iemand tips mbt de benzineslang want degene die ik bij Paruzzi had mee laten bestellen (en voor een 69er zou moeten zijn), is te smal en kom ze ook niet op andere aanbieders tegen....
De huidige buitenmaat is nl. met ca 78mm tov de ontvangen vulslang met buitenmaat van ca. 64mm. Een stuk breder.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: T2a Firewall en vulslang
Het gaat om de binnenmaat en niet om de buitenmaat, de binnenmaat is 55mm en dat is voor T2 8/67 - 7/71
heb zelf ook een A en vorig jaar dacht ik dus ook in een vlaag van verstandsverbijstering de slang te moeten vervangen, na alles gesloopt te hebben en ook al een nieuwe slang gehaald te hebben bleek de "oude" minstens zo goed of wellicht nog beter van kwaliteit dan de nieuwe en het was idd 55mm, heb inmiddels 6cm eraf gesneden omdat ik die voor een ander project nodig had dus nog 14 cm over voor de liefhebber, en ja deze kwam ook van de palmboom maar gehaald in berkel-rodenrijs bij dat volk dat repareerd, was iets dichterbij!
heb zelf ook een A en vorig jaar dacht ik dus ook in een vlaag van verstandsverbijstering de slang te moeten vervangen, na alles gesloopt te hebben en ook al een nieuwe slang gehaald te hebben bleek de "oude" minstens zo goed of wellicht nog beter van kwaliteit dan de nieuwe en het was idd 55mm, heb inmiddels 6cm eraf gesneden omdat ik die voor een ander project nodig had dus nog 14 cm over voor de liefhebber, en ja deze kwam ook van de palmboom maar gehaald in berkel-rodenrijs bij dat volk dat repareerd, was iets dichterbij!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: T2a Firewall en vulslang
Bedankt, ik heb de slang er niet afgehaald omdat ik me niet kon voorstellen dat de huidige vulslang zo'n 1,5cm dikker kon zijn.. Van het weekend dan alsnog doen!